Juan Antonio
Moreno Murcia
Publicacions (342) Publicacions de Juan Antonio Moreno Murcia
2024
-
Estilos motivadores docentes y directividad en Educación Física
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 155, pp. 38-49
-
Knowing how to swim and drowning prevention in children aged 10 to 14 years. Systematic review
Journal of Safety Research, Vol. 89, pp. 181-189
-
Motivation to learn: an international multilevel study on student autonomy and teacher emphasis on content usefulness
Anales de psicología, Vol. 40, Núm. 2, pp. 265-271
2023
-
Towards a Globalised Vision of Aquatic Competence
International Journal of Aquatic Research and Education, Vol. 14, Núm. 1
-
What makes a student feel vital? Links between teacher-student relatedness and teachers’ engaging messages
European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 3, pp. 1201-1226
2022
-
Activity preferences and key competence in physical education
European Journal of Human Movement, Núm. 48, pp. 75-84
-
Controlling style, relatedness and cohesion in university students: A six countries comparison
Current Psychology, Vol. 41, Núm. 11, pp. 8062-8069
-
Desarrollo y pruebas psicométricas de una escala estandarizada de autoinforme para evaluar el método acuático comprensivo en educadores acuáticos
Revista de investigación en actividades acuáticas, Vol. 6, Núm. 12, pp. 68-76
-
Design and validation of a scale for the aquatic competence assessment instrument in lifeguards
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 17, Núm. 54, pp. 25-32
-
Diseño y validación de contenido de un instrumento de evaluación de la competencia acuática preventiva en jóvenes de 11 y 12 años
Revista de investigación en actividades acuáticas, Vol. 6, Núm. 11, pp. 8-13
-
Diseño y validación de una escala observacional sobre el estilo motivador docente
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1, pp. 67-80
-
En búsqueda de la autonomía en educación física
Ediciones Octaedro
-
Longitudinal perspective of autonomy support on habitual physical activity of adolescents
International Journal of Sports Science and Coaching, Vol. 17, Núm. 4, pp. 829-837
-
Relationships among instructor autonomy support, and university students’ learning approaches, perceived professional competence, and life satisfaction
PLoS ONE, Vol. 17, Núm. 4 April
-
The Use of Elastic Bands in Velocity-Based Training Allows Greater Acute External Training Stimulus and Lower Perceived Effort Compared to Weight Plates
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 24
2021
-
Apoyo a la autonomía en la resiliencia de los estudiantes a través de un modelo cognitivo-social de motivación
European journal of education and psychology, Vol. 14, Núm. 1
-
Corrigendum: Teachers' Interpersonal Style in Physical Education: Exploring Patterns of Students' Self-Determined Motivation and Enjoyment of Physical Activity in a Longitudinal Study (Front. Psychol, (2019), 9, (2721), 10.3389/fpsyg.2018.02721)
Frontiers in Psychology
-
Educación acuática para la prevención
Revista de investigación en actividades acuáticas, Vol. 5, Núm. 10, pp. 78-95
-
Effects of an autonomy support intervention on the involvement of higher education students
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 9
-
Estilo docente, clave para una menor percepción de violencia en educación física
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 21, Núm. 84, pp. 805-818