Cecilia Maria
Azorin Abellan
Profesores Titulares de Universidad
Publications (74) Cecilia Maria Azorin Abellan publications
2024
-
Artificial intelligence and school leadership: challenges, opportunities and implications
School Leadership and Management
-
Invisible leaders? Reviewing contemporary evidence about women leaders in education
School Leadership and Management
-
Leading for deeper learning: international perspectives
Journal of Educational Administration, Vol. 62, Núm. 1, pp. 122-137
-
Leading professional networks in education: developing connected autonomy across the territory?
School Leadership and Management, Vol. 44, Núm. 3, pp. 251-270
-
Los directivos de entornos vulnerables
Dirección y liderazgo de los centros educativos: naturaleza, desarrollo y práctica profesional (Narcea), pp. 189-209
-
¿Cómo apoyar a las escuelas en el desarrollo de prácticas más inclusivas? Explorando recursos y herramientas
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 115-124
2023
-
Educación inclusiva en tiempos de pandemia
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 57-67
-
Leading professional networks: different perspectives
School Leadership and Management
-
Network leadership: a new educational imperative?
International Journal of Leadership in Education, Vol. 26, Núm. 5, pp. 919-935
-
Social justice leadership: a tribute to Kadir Beycioglu
School Leadership and Management, Vol. 43, Núm. 3, pp. 284-300
2022
-
Collaborative Networking in Education: Learning Across International Contexts
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 20, Núm. 3, pp. 63-80
-
Leading new, deeper forms of collaborative cultures: Questions and pathways
Journal of Educational Change, Vol. 23, Núm. 1, pp. 131-143
-
Liderazgo distribuido y trabajo en red: Explorando la evidencia.
Liderazgo educativo en tiempos de crisis: aprendizajes para la escuela post-covid (Editorial Universidad de Granada), pp. 131-148
-
Professional relationships both within and outside the school: barriers and opportunities from an intergenerational perspective
Journal of Professional Capital and Community, Vol. 7, Núm. 4, pp. 406-418
2021
-
Distributed leadership and networking: Exploring the evidence base
Future Alternatives for Educational Leadership: Diversity, Inclusion, Equity and Democracy (Taylor and Francis), pp. 63-75
-
Networking in Spanish schools: Lights and shadows
Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 4, pp. 537-546
-
Revisión de guías para avanzar hacia una educación más inclusiva en los centros escolares
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 52, Núm. 1, pp. 79-99
2020
-
Beyond COVID-19 supernova. Is another education coming?
Journal of Professional Capital and Community, Vol. 5, Núm. 3-4, pp. 381-390
-
Entrevista al Profesor emérito de la Universidad de Toronto, Michael Fullan
Participación educativa, Vol. 7, Núm. 10, pp. 5-14
-
Guiding schools on their journey towards inclusion
International Journal of Inclusive Education, Vol. 24, Núm. 1, pp. 58-76