Publicacions (74) Publicacions de Cecilia Maria Azorin Abellan

2024

  1. Artificial intelligence and school leadership: challenges, opportunities and implications

    School Leadership and Management

  2. Invisible leaders? Reviewing contemporary evidence about women leaders in education

    School Leadership and Management

  3. Leading for deeper learning: international perspectives

    Journal of Educational Administration, Vol. 62, Núm. 1, pp. 122-137

  4. Leading professional networks in education: developing connected autonomy across the territory?

    School Leadership and Management, Vol. 44, Núm. 3, pp. 251-270

  5. Los directivos de entornos vulnerables

    Dirección y liderazgo de los centros educativos: naturaleza, desarrollo y práctica profesional (Narcea), pp. 189-209

  6. ¿Cómo apoyar a las escuelas en el desarrollo de prácticas más inclusivas? Explorando recursos y herramientas

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 115-124

2023

  1. Educación inclusiva en tiempos de pandemia

    Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 57-67

  2. Leading professional networks: different perspectives

    School Leadership and Management

  3. Network leadership: a new educational imperative?

    International Journal of Leadership in Education, Vol. 26, Núm. 5, pp. 919-935

  4. Social justice leadership: a tribute to Kadir Beycioglu

    School Leadership and Management, Vol. 43, Núm. 3, pp. 284-300

2022

  1. Collaborative Networking in Education: Learning Across International Contexts

    REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 20, Núm. 3, pp. 63-80

  2. Leading new, deeper forms of collaborative cultures: Questions and pathways

    Journal of Educational Change, Vol. 23, Núm. 1, pp. 131-143

  3. Liderazgo distribuido y trabajo en red: Explorando la evidencia.

    Liderazgo educativo en tiempos de crisis: aprendizajes para la escuela post-covid (Editorial Universidad de Granada), pp. 131-148

  4. Professional relationships both within and outside the school: barriers and opportunities from an intergenerational perspective

    Journal of Professional Capital and Community, Vol. 7, Núm. 4, pp. 406-418

2021

  1. Distributed leadership and networking: Exploring the evidence base

    Future Alternatives for Educational Leadership: Diversity, Inclusion, Equity and Democracy (Taylor and Francis), pp. 63-75

  2. Networking in Spanish schools: Lights and shadows

    Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 4, pp. 537-546

  3. Revisión de guías para avanzar hacia una educación más inclusiva en los centros escolares

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 52, Núm. 1, pp. 79-99

2020

  1. Beyond COVID-19 supernova. Is another education coming?

    Journal of Professional Capital and Community, Vol. 5, Núm. 3-4, pp. 381-390

  2. Entrevista al Profesor emérito de la Universidad de Toronto, Michael Fullan

    Participación educativa, Vol. 7, Núm. 10, pp. 5-14

  3. Guiding schools on their journey towards inclusion

    International Journal of Inclusive Education, Vol. 24, Núm. 1, pp. 58-76