Tesis dirigidas (10)

  1. The effects of written corrective feedback processing conditions on L2 learners' written texts and levels of depth of processing 2023

    Universidad de Murcia

    McBride, Sophie

  2. An exploratory study of primary school children's writing processes in digital environments: the use of models as written corrective feedback 2021

    Universidad de Murcia

    Garcés-Manzanera, Aitor

  3. External task repetition: the role of modality, written corrective feedback and proficiency. A comparative study 2018

    Universidad de Murcia

    Sanchez Lopez, Alberto Jose

  4. Task-modality effects: a study of task complexity effects in speech and writing 2017

    Universitat de Barcelona

    VASYLETS, OLENA

  5. Motivación y aprendizaje de inglés en España: búsqueda del yo ideal o deóntico = The ideal and ought-to L2 selves of spanish learners of english 2015

    Universidad de Murcia

    Brady, Imelda Katherine

  6. La evolución de modelos mentales de escritura en un contexto de lengua extranjera: dinámica de objetivos y creencias 2013

    Universidad de Murcia

    Nicolas Conesa, Florentina

  7. El contenido estratégico en los libros de texto de inglés general 2007

    Universidad de Murcia

    ESTEBAN CEREZO, JUANA

  8. Los centros de autoaprendizaje de lenguas como espacios de formación de la autonomía. Estudio descriptivo 2003

    Universidad de Murcia

    NAVARRO COY, MARTA

  9. Meta-pragmatic perspectives on L3 acquisition: analysing requests in the EAP context 2001

    Universitat Jaume I

    Safont Jordà, María del Pilar

  10. Cognitive processes in l1 and l2 writing: a cross-sectional study 1999

    Universidad de Murcia

    ROCA DE LARIOS, JULIO

Tribunales de tesis (25)

  1. Presidenta del tribunal

    The influence of TED talks on ESP undergrduate students' L2 motivational self system in the speaking skill: a mixed-method study 2019

    Universidad de Murcia

    Garcia Pinar, Aranzazu

  2. Presidenta del tribunal

    Explicitness and implicitness as perceived by EFL teachers: a study based on the analysis of the explicit and implicit teaching potential of teaching materials 2017

    Universidad de Murcia

    Gris Roca, Joaquin

  3. Vocal del tribunal

    Estudio comparativo de métodos de corrección escrita: efectos en el aprendizaje de vocabulario jurídico en inglés como L2. 2015

    Universidad de Sevilla

    Ramírez Gálvez, Belén

  4. Vocal del tribunal

    La coordinación de equipos docentes en centros bilingües de secundaria: un estudio de casos 2013

    Universidad de Sevilla

    JULIÁN DE VEGA, Mª CONCEPCIÓN

  5. Presidenta del tribunal

    Writing development in a study abroad context 2012

    Universitat Pompeu Fabra

    Barquin, Elisa

  6. Vocal del tribunal

    Creencias y enfoques de aprendizaje de la lengua inglesa en la educación superior 2012

    Universidad de Huelva

    Rodríguez, E. M.

  7. Presidenta del tribunal

    Los efectos de tareas de lectura con focos distintos en el aprendizaje de vocabulario nuevo de una lengua extranjera 2008

    Universidad de Sevilla

    Esquiliche Mesa, Raquel

  8. Presidenta del tribunal

    La confirmación y la desconfirmación en el aula de inglés en educación secundaria: un estudio de su reciprocidad 2008

    Universidad de Sevilla

    LEON MORUNO, INMACULADA

  9. Vocal del tribunal

    The long-term effects of an early start on writing foreign language learning. 2006

    Universitat de Barcelona

    NAVES NOGUES, MARIA TERESA

  10. Vocal del tribunal

    A comparision of the revising processes of spanish speakers and english native writers: similarities and differences. 2006

    Universitat de València

    Cabrejas Peñuelas, Ana Belén

  11. Vocal del tribunal

    Logical connectors in efl writing: learners' Use and Instruction 2006

    Universitat Jaume I

    Moreno Pichastor, María Carmen

  12. Secretaria del tribunal

    Conocimiento previo, esquemas de género y comprensión lectora del inglés como lengua extranjera 2005

    Universidad de Murcia

    Fernández Toledo, María Piedad

  13. Vocal del tribunal

    El uso de la imagen mental en la lectura en el proceso de la adquisición de una segunda lengua 2005

    Universidad de Sevilla

    AVILA LÓPEZ FRANCISCO JAVIER

  14. Vocal del tribunal

    Grammar learning through strategy training: A classroom study on learning conditionals through metacognitive and cognitive strategy training 2004

    Universitat de València

    Viñes Gimeno, Vicenta

  15. Presidenta del tribunal

    La ansiedad en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera. Uso de un enfoque integral en un estudio de casos particulares 2000

    Universidad de Sevilla

    RUBIO ALCALA, FERNANDO DAVID

  16. Secretaria del tribunal

    El estudio del español y otras lenguas modernas en los centros de enseñanza superior norteamericanos (1800-1848) 1999

    Universidad de Murcia

    VILAR GARCIA M. MAR

  17. Secretaria del tribunal

    Interactivity and teaching strategies: an analysis of the teaching and learning of children's efl (english as a foreign language) in the primary classroom. 1998

    Universidad de Murcia

    COYLE BALIBREA, YVETTE CAROL ANNE

  18. Vocal del tribunal

    The rhetorical function of the lexical signalling of the author's presence in the experimental biomedical paper 1997

    Universitat Jaume I

    LUZON MARCO M. JOSE

  19. Vocal del tribunal

    La inferencia léxica en el aprendizaje de lenguas extranjeras: estudio de su aplicación por estudiantes de inglés empresarial 1997

    Universitat de València

    Suau Jiménez, Francisca

  20. Vocal del tribunal

    La literatura como lengua: hacia un análisis lingüístico integrador del discurso dramático 1997

    Universitat de València

    MONTAÑES BRUNET ELVIRA M.

  21. Vocal del tribunal

    Dos décadas de enseñanza del español como lengua extranjera a adultos en sus materiales 1995

    Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea

    AREIZAGA ORUBE MIREN ELIXABETE

  22. Secretaria del tribunal

    Utilización de actividades con ayuda del ordenador en la clase de inglés: su incidencia en la motivación de los alumnos 1994

    Universidad de Murcia

    Cantos Gómez, Pascual

  23. Vocal del tribunal

    Diseño de un instrumento de análisis de la enseñanza comunicativa de lenguas extranjeras: un estudio de proceso-producto basado en la observación de clases y en el rendimiento de los alumnos 1993

    Universidad de Murcia

    VERDU JORDA, MERCEDES

  24. Vocal del tribunal

    El diario del aprendiz como instrumento de entrenamiento cognitivo en la adquisición del inglés 1993

    Universidad de Granada

    JIMENEZ RAYA C. MANUEL

  25. Secretaria del tribunal

    A working model for the assessment of production and perception of a non-native speech contrast in adult l2/fl learners. Productive approximation strategies 1992

    Universidad de Sevilla

    ALONSO SAMEÑO, EMILIA