Publicaciones en las que colabora con Juan Antonio Moreno Murcia (25)
2024
-
Motivation to learn: an international multilevel study on student autonomy and teacher emphasis on content usefulness
Anales de psicología, Vol. 40, Núm. 2, pp. 265-271
2022
-
Design and validation of a scale for the aquatic competence assessment instrument in lifeguards
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 17, Núm. 54, pp. 25-32
2021
-
Estilo docente, clave para una menor percepción de violencia en educación física
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 21, Núm. 84, pp. 805-818
-
Influence of Physical Self-Concept and Motivational Processes on Moderate-to-Vigorous Physical Activity of Adolescents
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Modelo cognitivo-motivacional para la promoción de la persistencia en Educación Superior: relación entre la organización docente, la competencia del alumnado y el «grit»
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 41
-
Prediction of adolescent physical self-concept through autonomous motivation and basic psychological needs in spanish physical education students
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 21
-
The role of controlled motivation in the self-esteem of adolescent students in physical education classes
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 21
2020
-
Assessing the relationship between autonomy support and student group cohesion across ibero-american countries
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11, pp. 1-12
-
Effect of the interpersonal autonomy-supportive teaching style on the professional training of lifeguards
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
-
Influencia del estilo docente en la motivación y estilo de vida de adolescentes en Educación Física
Universitas psychologica, Vol. 19, Núm. 1
2019
-
Achieving greater sportsmanship and decreasing school violence through responsibility and sport practice
Revista de psicología del deporte, Vol. 28, Núm. 2, pp. 151-160
-
From students' personal and social responsibility to autonomy in physical education classes
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 23
-
Interpersonal style of coaching, motivational profiles and the intention to be physically active in young athletes
Studia Psychologica, Vol. 61, Núm. 2, pp. 110-119
-
Motivación, autoconfianza y experiencia autotélica en deportistas de salvamento y socorrimos
Revista de investigación en actividades acuáticas, Vol. 3, Núm. 6, pp. 35-40
-
Protocolo de estudio cuasi-experimental para promover un estilo interpersonal de apoyo a la autonomía en docentes de educación física
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 19, Núm. 2, pp. 83-101
-
Revisión sistemática del apoyo a la autonomía en educación física
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 138, pp. 51-61
-
Teachers’ perceptions of personal and social responsibility improvement through a physical education based intervention
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 19, pp. 156-161
-
The moderating role of sportsmanship and violent attitudes on social and personal responsibility in adolescents. A clustering-classification approach
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 2
2018
-
Aproximación a la educación física a través del estilo interpersonal del docente
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Influencia del estilo interpersonal del entrenador sobre la motivación en deportistas de salvamento y socorrismo
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 1, pp. 173-182