Artikel (19) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2024

  1. A BreakoutEDU for understanding gene expression in high school. A case study: Design, implementation, and evaluation of the emotions of its implementation

    Biochemistry and Molecular Biology Education

  2. Are Future Teachers Involved in Contributing to and Promoting the Reduction of Massive Waste Generation?

    Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 17

  3. Chiroptically active quantum nanonails

    Nanoscale Horizons, Vol. 9, Núm. 6, pp. 1013-1022

  4. Competencias científicas de los docentes de ciencias del nivel secundario de la República Dominicana

    Revista Caribeña de Investigación Educativa (RECIE), Vol. 8, Núm. 2, pp. 67-86

  5. Cuñas motrices para el desarrollo de la motricidad y la consolidación de contenidos científicos del cuerpo humano y la salud en Educación Infantil

    REXE: Revista de estudios y experiencias en educación, Vol. 23, Núm. 52, pp. 337-354

  6. Do future teachers’ sustainability commitments really relate to action-oriented educational approaches?

    Environmental Education Research

  7. ESD action competencies of future teachers: self-perception and competence profile analysis

    International Journal of Sustainability in Higher Education

  8. Effects of an intervention on emotional and cognitive engagement in teacher education: scientific practices concerning greenhouse gases

    Frontiers in Education, Vol. 9

  9. El tratamiento del consumo intensivo y la generación de residuos en los libros de texto de Educación Secundaria

    Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 32

  10. Exploratory Study on the Competencies in Sustainability of Secondary School Students Facing Conflicts Associated with ‘Fast Fashion’

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7

  11. Investigaciones sobre cine y enseñanza de las ciencias en España: una revisión sistemática

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 21, Núm. 1, pp. 1101

  12. Is eco-social education for trainee teachers possible using international mirror classes on landscape? Implementation of a didactic proposal in Spain and Colombia

    International Research in Geographical and Environmental Education

  13. Juegos motores para trabajar la prevención de accidentes en Educación Infantil: aspectos a considerar en el diseño e intervención

    E-motion: Revista de Educación, Motricidad e Investigación, Núm. 22, pp. 51-65

  14. Los Terremotos a través de un Escape Room Educativo para 4º ESO

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 46, pp. 157-174

  15. Noticias de prensa sobre el problema de los residuos en el aula: concienciación frente a información

    Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias didácticas, pp. 1-20

  16. Now that they talk about changes… A proposal to develop the Didactic of Experimental Sciences in the initial training of Primary teachers

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 21, Núm. 3, pp. 3602

  17. The use of δ 13C in CO to determine removal of CH4 by Cl radicals in the atmosphere

    Environmental Research Letters, Vol. 19, Núm. 6

  18. Un BreakoutEDU para evaluar contenidos de expresión genética en 4 ESO. Diseño, aplicación y evaluación de las emociones de su puesta en práctica

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 21, Núm. 1, pp. 1205

  19. Who do I Look like More, Mom or Dad? An Exploratory Survey about Primary Students’ Ideas about Heredity

    Research in Science Education