Maria de Gracia
Adanez Martinez
Asociado a Tiempo Parcial
Argitalpenak (42) Maria de Gracia Adanez Martinez argitalpenak
2024
-
Does Clinical Simulation Learning Enhance Evidence-Based Practice? A Quasi-Experimental Study Involving Nursing Students
Clinical Simulation in Nursing, Vol. 87
-
Exploring How Evidence-Based Practice, Communication, and Clinical Simulation Outcomes Interact in Nursing Education: A Cross-Sectional Study
Nursing Reports, Vol. 14, Núm. 1, pp. 616-626
2023
-
Aprendizaje de las habilidades psicomotoras en simulación clínica: metodología docente y resultados preliminares
In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida
-
Development and psychometric testing of the non-technical skills scale in medical and surgical hospital units for nursing students
Nurse Education in Practice, Vol. 67
-
Dramatized video-based problem-based learning (DVPL) in undergraduate medicine. An account of experience
Educacion Medica, Vol. 24, Núm. 3
-
E-CRM como herramienta de cambio actitudinal en los equipos de urgencia
Revista Española de Urgencias y Emergencias, Vol. 2, Núm. 1, pp. 6-12
-
Formación clínica grupal, pensamiento crítico y funciones ejecutivas
In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida
-
Impact of a Training Program on Gender-Based Violence of Medical Students: A Quasi-Experimental Simulation Study
Clinical Simulation in Nursing, Vol. 84
-
To Clap or Not to Clap: Relevance of "Applause" in Simulation-Based Learning Sessions
Simulation in healthcare : journal of the Society for Simulation in Healthcare, Vol. 18, Núm. 3, pp. 187-190
2022
-
CERCAR a la COVID-19: Un modelo de comunicación estructurada para el seguimiento de casos y contactos en Atención Primaria
Anales del sistema sanitario de Navarra, Vol. 45, Núm. 1, pp. 18-18
-
Canalización de vía venosa periférica y fístula arteriovenosa para hemodiálisis de manera ecoguiada
Innovación docente y práctica en el ámbito de la salud: avances y perspectivas (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 335-340
-
How Did the Pandemic Affect Communication in Clinical Settings? A Qualitative Study with Critical and Emergency Care Nurses
Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 2
-
Improving learning in the management of gender violence. Educational impact of a training program with reflective analysis of dramatized video problems in postgraduate nurses
Nurse Education Today, Vol. 109
-
La comunicación de los profesionales de urgencias y su relación con la ansiedad y el cumplimiento terapéutico
Revista de psicología de la salud, Vol. 10, Núm. 1
-
Mujer de 82 años con síncopes de origen no determinado
Casos clínicos de urgencias Arrixaca. Elogio al médico de urgencias (Diego Marín Librero Editor SL)
-
Telephone-Based Structured Communication Simulation Program for the Follow-Up of COVID-19 Cases and Contacts in Primary Care
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 7
2021
-
Changes in the Objective Structured Clinical Examination (OSCE) of University Schools of Medicine during COVID-19. Experience with a computer-based case simulation OSCE (CCS-OSCE)
Revista Clinica Espanola, Vol. 221, Núm. 8, pp. 456-463
-
Motivation: bringing up the rear in nursing education. Motivational elements in simulation. The participants' perspective
Nurse Education Today, Vol. 103
-
Perception of level of knowledge, skills, and safety before and after training to perform videolaryngoscopy with the Intubox barrier system for airway management in patients with COVID-19
Emergencias : revista de la Sociedad Espanola de Medicina de Emergencias, Vol. 33, Núm. 2
-
Training with high fidelity simulation in the care of patients with coronavirus—a learning experience in native health care multi‐professional teams
Healthcare (Switzerland), Vol. 9, Núm. 10