Jose Maria
Campillo Ferrer
Asociado a Tiempo Parcial
Pedro
Miralles Martinez
Catedraticos de Universidad
Publicaciones en las que colabora con Pedro Miralles Martinez (12)
2024
-
Capítulo 1. El uso de recursos digitales enfocados a la investigación y suefectividad en los niveles de motivación del alumnado en contextos deeducación superior
Tecnologías emergentes y alfabetización digital para enseñar historia (Ediciones Octaedro), pp. 14-22
2023
-
Editorial: Linking past, present and future: the development of historical thinking and historical competencies across different levels of education
Frontiers in Education
-
Impact of an inquiry-oriented proposal for promoting technology-enhanced learning in a post-pandemic context
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Impact of the flipped classroom model on democratic education of student teachers in Spain
Education, Citizenship and Social Justice, Vol. 18, Núm. 3, pp. 280-296
2022
2021
-
Effectiveness of the flipped classroom model on students’ self-reported motivation and learning during the COVID-19 pandemic
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1
-
The acquisition of historical competences in Spain: Perceptions of primary and secondary education teachers
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 201-220
-
The effectiveness of using edublogs as an instructional and motivating tool in the context of higher education
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1
2020
-
CLIL teachers’ views on cognitive development in primary education
Palgrave Communications, Vol. 6, Núm. 1
-
Gamification in higher education: Impact on student motivation and the acquisition of social and civic key competencies
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 12
2019
-
La enseñanza de ciencias sociales en educación primaria mediante el modelo de aula invertida
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 33, Núm. 94, pp. 347-362
2016
-
Diseño y validación de un instrumento sobre CLIL en las áreas de Science y Social Science en Educación Primaria
Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 31, Núm. 1, pp. 67-87