Joaquin Longinos
Marin Rives
Catedraticos de Universidad
Salvador
Ruiz De Maya
Catedraticos de Universidad
Publicaciones en las que colabora con Salvador Ruiz De Maya (23)
2021
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Personal social responsibility: Scale development and validation
Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol. 28, Núm. 2, pp. 763-775
2020
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Effective social marketing to improve parental intentions giving more fruits and vegetables to children
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 19, pp. 1-13
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Parental attitudes to childhood overweight: The multiple paths through healthy eating, screen use, and sleeping time
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 21, pp. 1-12
2018
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The role of identification in consumers' evaluations of brand extensions
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. DEC
2017
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Introducing Personal Social Responsibility as a key element to upgrade CSR
Spanish journal of marketing-ESIC, Vol. 21, Núm. 2, pp. 146-163
2016
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The role of generativity in the effects of corporate social responsibility on consumer behavior
Sustainability (Switzerland), Vol. 8, Núm. 8
2015
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Consumer social responsibility as approach to corporate social responsibility.
En la piel del cliente: escuchar, atraer, retener (Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial), pp. 63-78
2013
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The role of affiliation, attractiveness and personal connection in consumer-company identification
European Journal of Marketing, Vol. 47, Núm. 3, pp. 655-673
2012
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Competitiveness as a Strategic Outcome of Corporate Social Responsibility
Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol. 19, Núm. 6, pp. 364-376
2010
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Antecedents of organizational identification in consumer markets
XXII Congreso Nacional de Marketing: Oviedo, del 22 al 24 septiembre de 2010 (ESIC Editorial), pp. 57
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Estrategias de marca para nuevos productos: ¿extensión o alianza?
Revista española de investigación de marketing, Vol. 14, Núm. 2, pp. 91-111
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La generatividad como moderador del impacto de la responsabilidad social sobre el consumidor
XXII Congreso Nacional de Marketing: Oviedo, del 22 al 24 septiembre de 2010 (ESIC Editorial), pp. 60
2009
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The role of identity salience in the effects of corporate social responsibility on consumer behavior
Journal of Business Ethics, Vol. 84, Núm. 1, pp. 65-78
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¡Overbooking! cuando los clientes identificados dejan de captar nuevos clientes.
XXI Congreso Nacional de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibersitatea, 16-18 de septiembre de 2009.
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“Descanse en paz”. La generatividad en el comportamiento del consumidor
XXI Congreso Nacional de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibersitatea, 16-18 de septiembre de 2009.
2008
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Estudio sobre los hábitos de compra del consumidor de la región de Murcia
Cámara Oficial de Comercio, Industria y Navegación de Murcia
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La estrategia de marca para nuevos productos: ¿extensión o alianza?
XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 17-18-19 de septiembre de 2008
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La evaluación de la empresa por el consumidor según sus acciones de RSC
Cuadernos de economía y dirección de la empresa, Núm. 35, pp. 91-112
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La identificación del consumidor con la empresa: antecedentes e influencia sobre el comportamiento
Revista española de investigación de marketing, Vol. 12, Núm. 2, pp. 45-65
2007
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"I need you too!" Corporate identity attractiveness for consumers and the role of social responsibility
Journal of Business Ethics, Vol. 71, Núm. 3, pp. 245-260