Publicaciones (105) Publicaciones de Jose Luis Munuera Aleman

2023

  1. Innovation in business model as a response to the sharing economy

    European journal of management and business economics, Vol. 32, Núm. 5, pp. 602-619

2022

  1. Exploring marketing control mechanisms from a strategy perspective

    Marketing Intelligence and Planning, Vol. 40, Núm. 5, pp. 639-655

  2. Implicaciones de la adaptación a través de las decisiones de innovación y marca en un contexto de economía colaborativa

    III Congreso Interdisciplinar de Jóvenes Investigadores 23 y 24 de septiembre de 2021

  3. The influence of formal and informal control on market and financial results

    Spanish journal of marketing-ESIC, Vol. 26, Núm. 1, pp. 44-60

2020

  1. A Study of Cognitive Results in Marketing and Finance Students

    Simulation and Gaming, Vol. 51, Núm. 5, pp. 666-684

  2. Apuntes para una estrategia omnicanal en el retail español

    D/A Retail: Distribución Actualidad, Núm. 491, pp. 60-63

2019

  1. Marketing Strategy: bilingual Bachelor's Degree in Business Management and Administration (BMA)

    Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia

  2. Marketing strategy: how to design market-oriented strategies to win

    Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia

  3. The role of relationship promoter in new product development collaboration

    Industry and Innovation, Vol. 26, Núm. 1, pp. 57-77

2018

  1. Effects of Collaborative Communication on NPD Collaboration Results: Two Routes of Influence

    Journal of Product Innovation Management, Vol. 35, Núm. 2, pp. 184-208

2014

  1. ¿ES IMPORTANTE LA CREATIVIDAD EN EL DESARROLLO DE NUEVOS PRODUCTOS?

    Universia Business Review, Núm. 44, pp. 72-87

2013

  1. El tema a investigar, las hipótesis y los canales de comunicación científica

    Métodos de investigación social y de la empresa (Pirámide), pp. 89-111

  2. Estilos de investigación y cualidades del investigador

    Métodos de investigación social y de la empresa (Pirámide), pp. 67-88

  3. Product quality as a formative index: Evaluating an alternative measurement approach

    Journal of Product Innovation Management, Vol. 30, Núm. 2, pp. 380-398

2012

  1. Do switching costs really provide a first-mover advantage?

    Marketing Intelligence and Planning, Vol. 30, Núm. 2, pp. 165-187

  2. Estrategias de marketing: un enfoque basado en el proceso de dirección

    Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC

  3. La revisión del conocimiento en los nuevos productos: el papel mediador de la creatividad y la velocidad al mercado

    Revista española de investigación de marketing, Vol. 16, Núm. 1, pp. 59-86

  4. Speed to market for innovative products: Blessing or curse?

    Journal of Product Innovation Management, Vol. 29, Núm. 5, pp. 751-765

2011

  1. La innovación en las pymes españolas: un estudio exploratorio

    Información Comercial Española, ICE: Revista de economía, Núm. 860, pp. 99-114