Raquel
Sanchez Ibañez
Profesor Contratado Doctor Tipo a (Dei)
Jose Maria
Campillo Ferrer
Asociado a Tiempo Parcial
Publicaciones en las que colabora con Jose Maria Campillo Ferrer (10)
2023
-
Editorial: Linking past, present and future: the development of historical thinking and historical competencies across different levels of education
Frontiers in Education
-
Implementation and analysis of a WebQuest-based teaching programme in social studies
Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 51-71
2022
-
Percepciones del profesorado en formación sobre la enseñanza en línea en tiempos del COVID-19 en educación primaria
La educación globalizada: experiencias e investigaciones (Dykinson), pp. 222-230
2021
-
The effectiveness of using edublogs as an instructional and motivating tool in the context of higher education
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1
2020
-
CLIL teachers’ views on cognitive development in primary education
Palgrave Communications, Vol. 6, Núm. 1
-
Gamification in higher education: Impact on student motivation and the acquisition of social and civic key competencies
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 12
-
La enseñanza de las ciencias sociales: Necesidades educativas del profesorado de Educación Primaria
Desafíos de investigación educativa durante la pandemia COVID19 (Dykinson), pp. 311-319
-
Percepciones del profesorado de primaria y secundaria sobre la enseñanza de la historia
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 34, Núm. 95, pp. 57-76
2019
-
La enseñanza de ciencias sociales en educación primaria mediante el modelo de aula invertida
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 33, Núm. 94, pp. 347-362
2016
-
Diseño y validación de un instrumento sobre CLIL en las áreas de Science y Social Science en Educación Primaria
Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 31, Núm. 1, pp. 67-87