
Jose Maria
Campillo Ferrer
Asociado a Tiempo Parcial
Publications (32) Jose Maria Campillo Ferrer publications
2024
-
Analysis of an Artificial Intelligence Training Program in University Students: Perspectives and Horizons
Artificial Intelligence and Education: Enhancing Human Capabilities, Protecting Rights, and Fostering Effective Collaboration between Humans and Machines in Life, Learning, and Work (Octaedro), pp. 31-49
-
Capítulo 1. El uso de recursos digitales enfocados a la investigación y suefectividad en los niveles de motivación del alumnado en contextos deeducación superior
Tecnologías emergentes y alfabetización digital para enseñar historia (Octaedro), pp. 14-22
-
¿Realidad o falsedad?: una experiencia didáctica mediada por realidad aumentada para enseñar historia y combatir la desinformación
La realidad extendida para explorar la educación geográfica, histórica y social (Dykinson), pp. 49-63
2023
-
Editorial: Linking past, present and future: the development of historical thinking and historical competencies across different levels of education
Frontiers in Education
-
Impact of an inquiry-oriented proposal for promoting technology-enhanced learning in a post-pandemic context
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Impact of the flipped classroom model on democratic education of student teachers in Spain
Education, Citizenship and Social Justice, Vol. 18, Núm. 3, pp. 280-296
-
Implementation and analysis of a WebQuest-based teaching programme in social studies
Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 51-71
-
La contextualización matemática: Un enfoque educativo efectivo en la formación didáctica del profesorado de educación primaria
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 261-282
2022
-
Percepciones del profesorado en formación sobre la enseñanza en línea en tiempos del COVID-19 en educación primaria
La educación globalizada: experiencias e investigaciones (Dykinson), pp. 222-230
-
Primary School Teachers’ Perceptions of the Level of Development of Low-Order Cognitive Skills Under the Content and Language Integrated Learning Approach
Frontiers in Education, Vol. 7
-
The use of webquests to promote democratic education in a higher education context
Cases on Historical Thinking and Gamification in Social Studies and Humanities Education (IGI Global), pp. 228-245
2021
-
Effectiveness of the flipped classroom model on students’ self-reported motivation and learning during the COVID-19 pandemic
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1
-
El uso de kahoot para mejorar la motivación y la adquisición de competencias clave en contextos de educación superior
La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano (Servicio de Publicaciones), pp. 55-64
-
La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano
lit. ed.
Servicio de Publicaciones
-
The acquisition of historical competences in Spain: Perceptions of primary and secondary education teachers
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 201-220
-
The effectiveness of using edublogs as an instructional and motivating tool in the context of higher education
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1
2020
-
CLIL teachers’ views on cognitive development in primary education
Palgrave Communications, Vol. 6, Núm. 1
-
El uso de blogs educativos para mejorar la motivación y el aprendizaje en el contexto universitario
Teoría y práctica en investigación educativa: una perspectiva internacional (Dykinson), pp. 156-165
-
Gamification in higher education: Impact on student motivation and the acquisition of social and civic key competencies
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 12
-
La enseñanza de las ciencias sociales: Necesidades educativas del profesorado de Educación Primaria
Desafíos de investigación educativa durante la pandemia COVID19 (Dykinson), pp. 311-319