Publications (32) Jose Maria Campillo Ferrer publications

2024

  1. Analysis of an Artificial Intelligence Training Program in University Students: Perspectives and Horizons

    Artificial Intelligence and Education: Enhancing Human Capabilities, Protecting Rights, and Fostering Effective Collaboration between Humans and Machines in Life, Learning, and Work (Octaedro), pp. 31-49

  2. Capítulo 1. El uso de recursos digitales enfocados a la investigación y suefectividad en los niveles de motivación del alumnado en contextos deeducación superior

    Tecnologías emergentes y alfabetización digital para enseñar historia (Octaedro), pp. 14-22

  3. ¿Realidad o falsedad?: una experiencia didáctica mediada por realidad aumentada para enseñar historia y combatir la desinformación

    La realidad extendida para explorar la educación geográfica, histórica y social (Dykinson), pp. 49-63

2023

  1. Editorial: Linking past, present and future: the development of historical thinking and historical competencies across different levels of education

    Frontiers in Education

  2. Impact of an inquiry-oriented proposal for promoting technology-enhanced learning in a post-pandemic context

    Frontiers in Education, Vol. 8

  3. Impact of the flipped classroom model on democratic education of student teachers in Spain

    Education, Citizenship and Social Justice, Vol. 18, Núm. 3, pp. 280-296

  4. Implementation and analysis of a WebQuest-based teaching programme in social studies

    Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 51-71

  5. La contextualización matemática: Un enfoque educativo efectivo en la formación didáctica del profesorado de educación primaria

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 261-282

2021

  1. Effectiveness of the flipped classroom model on students’ self-reported motivation and learning during the COVID-19 pandemic

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1

  2. El uso de kahoot para mejorar la motivación y la adquisición de competencias clave en contextos de educación superior

    La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano (Servicio de Publicaciones), pp. 55-64

  3. La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano lit. ed.

    Servicio de Publicaciones

  4. The acquisition of historical competences in Spain: Perceptions of primary and secondary education teachers

    Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 201-220

  5. The effectiveness of using edublogs as an instructional and motivating tool in the context of higher education

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1

2020

  1. CLIL teachers’ views on cognitive development in primary education

    Palgrave Communications, Vol. 6, Núm. 1

  2. El uso de blogs educativos para mejorar la motivación y el aprendizaje en el contexto universitario

    Teoría y práctica en investigación educativa: una perspectiva internacional (Dykinson), pp. 156-165

  3. Gamification in higher education: Impact on student motivation and the acquisition of social and civic key competencies

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 12

  4. La enseñanza de las ciencias sociales: Necesidades educativas del profesorado de Educación Primaria

    Desafíos de investigación educativa durante la pandemia COVID19 (Dykinson), pp. 311-319