![Foto de Jose Maria](/img/uploaded/77065626030727e2cc712807704c7b98.jpeg)
Jose Maria
Campillo Ferrer
Asociado a Tiempo Parcial
Publicaciones (30) Publicaciones de Jose Maria Campillo Ferrer
2024
-
Capítulo 1. El uso de recursos digitales enfocados a la investigación y suefectividad en los niveles de motivación del alumnado en contextos deeducación superior
Tecnologías emergentes y alfabetización digital para enseñar historia (Ediciones Octaedro), pp. 14-22
2023
-
Editorial: Linking past, present and future: the development of historical thinking and historical competencies across different levels of education
Frontiers in Education
-
Impact of an inquiry-oriented proposal for promoting technology-enhanced learning in a post-pandemic context
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Impact of the flipped classroom model on democratic education of student teachers in Spain
Education, Citizenship and Social Justice, Vol. 18, Núm. 3, pp. 280-296
-
Implementation and analysis of a WebQuest-based teaching programme in social studies
Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 51-71
-
La contextualización matemática: Un enfoque educativo efectivo en la formación didáctica del profesorado de educación primaria
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 261-282
2022
-
Percepciones del profesorado en formación sobre la enseñanza en línea en tiempos del COVID-19 en educación primaria
La educación globalizada: experiencias e investigaciones (Dykinson), pp. 222-230
-
Primary School Teachers’ Perceptions of the Level of Development of Low-Order Cognitive Skills Under the Content and Language Integrated Learning Approach
Frontiers in Education, Vol. 7
-
The use of webquests to promote democratic education in a higher education context
Cases on Historical Thinking and Gamification in Social Studies and Humanities Education (IGI Global), pp. 228-245
2021
-
Effectiveness of the flipped classroom model on students’ self-reported motivation and learning during the COVID-19 pandemic
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1
-
El uso de kahoot para mejorar la motivación y la adquisición de competencias clave en contextos de educación superior
La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 55-64
-
La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano
ed. lit.
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia
-
The acquisition of historical competences in Spain: Perceptions of primary and secondary education teachers
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 201-220
-
The effectiveness of using edublogs as an instructional and motivating tool in the context of higher education
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1
2020
-
CLIL teachers’ views on cognitive development in primary education
Palgrave Communications, Vol. 6, Núm. 1
-
El uso de blogs educativos para mejorar la motivación y el aprendizaje en el contexto universitario
Teoría y práctica en investigación educativa: una perspectiva internacional (Dykinson), pp. 156-165
-
Gamification in higher education: Impact on student motivation and the acquisition of social and civic key competencies
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 12
-
La enseñanza de las ciencias sociales: Necesidades educativas del profesorado de Educación Primaria
Desafíos de investigación educativa durante la pandemia COVID19 (Dykinson), pp. 311-319
-
Percepciones del profesorado de primaria y secundaria sobre la enseñanza de la historia
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 34, Núm. 95, pp. 57-76
2019
-
Estimaciones del profesorado bilingüe en la Región de Murcia sobre la aplicación de CLIL en el uso de recursos
IV Jornadas Doctorales Escuela Internacional de Doctorado de la Universidad de Murcia (Eidum)