Publicaciones (30) Publicaciones de Jose Maria Campillo Ferrer

2023

  1. Editorial: Linking past, present and future: the development of historical thinking and historical competencies across different levels of education

    Frontiers in Education

  2. Impact of an inquiry-oriented proposal for promoting technology-enhanced learning in a post-pandemic context

    Frontiers in Education, Vol. 8

  3. Impact of the flipped classroom model on democratic education of student teachers in Spain

    Education, Citizenship and Social Justice, Vol. 18, Núm. 3, pp. 280-296

  4. Implementation and analysis of a WebQuest-based teaching programme in social studies

    Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 51-71

  5. La contextualización matemática: Un enfoque educativo efectivo en la formación didáctica del profesorado de educación primaria

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 261-282

2021

  1. Effectiveness of the flipped classroom model on students’ self-reported motivation and learning during the COVID-19 pandemic

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1

  2. El uso de kahoot para mejorar la motivación y la adquisición de competencias clave en contextos de educación superior

    La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 55-64

  3. La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano ed. lit.

    Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia

  4. The acquisition of historical competences in Spain: Perceptions of primary and secondary education teachers

    Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 201-220

  5. The effectiveness of using edublogs as an instructional and motivating tool in the context of higher education

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1

2020

  1. CLIL teachers’ views on cognitive development in primary education

    Palgrave Communications, Vol. 6, Núm. 1

  2. El uso de blogs educativos para mejorar la motivación y el aprendizaje en el contexto universitario

    Teoría y práctica en investigación educativa: una perspectiva internacional (Dykinson), pp. 156-165

  3. Gamification in higher education: Impact on student motivation and the acquisition of social and civic key competencies

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 12

  4. La enseñanza de las ciencias sociales: Necesidades educativas del profesorado de Educación Primaria

    Desafíos de investigación educativa durante la pandemia COVID19 (Dykinson), pp. 311-319

  5. Percepciones del profesorado de primaria y secundaria sobre la enseñanza de la historia

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 34, Núm. 95, pp. 57-76

2019

  1. Estimaciones del profesorado bilingüe en la Región de Murcia sobre la aplicación de CLIL en el uso de recursos

    IV Jornadas Doctorales Escuela Internacional de Doctorado de la Universidad de Murcia (Eidum)