Publications (86) Maria Sicilia Piñero publications

2022

  1. Desarrollo de un escape room online: el entretenimiento como factor clave para el aprendizaje

    Actas del Congreso Internacional Virtual USATIC 2022. Ubicuo y Social: Aprendizaje con TIC

  2. How to motivate opinion leaders to spread e-WoM on social media: monetary vs non-monetary incentives

    Journal of Research in Interactive Marketing, Vol. 16, Núm. 1, pp. 154-171

  3. The customer journey: a proposal of indicators to evaluate integration and customer orientation

    Journal of Marketing Communications, Vol. 28, Núm. 5, pp. 528-559

2021

  1. Emotions and Cognitions When Reading Online Reviews: Effect on Tourism Service Image

    Journal of Technology Management & Innovation, Vol. 16, Núm. 4, pp. 11-21

  2. Influence of emotions displayed by employees during service recovery

    Spanish journal of marketing-ESIC, Vol. 25, Núm. 3, pp. 392-408

  3. Marketing en redes sociales

    Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC

  4. The evaluation of the consumer journey through omnichannel integration: A proposal of indicators

    Omni-Channel communication: Delivering unified communications across all branded touch-points: Conference proceedings

2020

  1. El escape room como elemento motivador del aprendizaje y de ayuda en la adquisición de competencias

    Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020

  2. Integración de la estrategia de comunicación en canales propios: El caso de El Corte Inglés

    aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, Núm. 21, pp. 8-26

  3. Intentional vs. unintentional influences of social media friends

    Electronic Commerce Research and Applications, Vol. 42

  4. La distribución de artículos deportivos en España: evaluación de la estrategia omnicanal del sector

    Redmarka: revista académica de marketing aplicado, Vol. 24, Núm. 1, pp. 1-16

  5. La integración de los canales offline y online en la distribución de artículos deportivos en España

    Distribución y consumo, Año 30, Núm. 162, pp. 86-94

2019

  1. Altruism and internal locus of control as determinants of the intention to participate in crowdfunding: the mediating role of trust.

    Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, Vol. 14, Núm. 3, pp. 1-16

  2. Fostering brand love in Facebook brand pages

    Online Information Review, Vol. 43, Núm. 5, pp. 710-727

2018

  1. What drives crowdfunding participation? The influence of personal and social traits

    Spanish journal of marketing-ESIC, Vol. 22, Núm. 2, pp. 163-182