Facultad de Ciencias del Deporte
Centro académico
Alberto
Gomez Marmol
Profesor Contratado Doctor Tipo a (Dei)
Publicacións nas que colabora con Alberto Gomez Marmol (86)
2023
-
Body Mass Index: Influence on Interpersonal Style, Basic Psychological Needs, Motivation, and Physical Activity Intention in Physical Education—Differences between Gender and Educational Stage
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 12
-
Effect of the hybridization of social and personal responsibility model and sport education model on physical fitness status and physical activity practice
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Motivational Profiles in Physical Education: Differences at the Psychosocial, Gender, Age and Extracurricular Sports Practice Levels
Children, Vol. 10, Núm. 1
-
Prediction of the adherence to sports practice of young Ecuadorians based on the perception of the coach’s interpersonal style
Frontiers in Psychology, Vol. 14
2022
-
Contributing to SDG 3 through Support for Trainer Autonomy: Relationship with Motivation, Basic Psychological Needs and the Intention to Be Physically Active
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 19
-
Effects of a hybrid teaching model (SEM + TGfU) and the model of personal and social responsibility on sportsmanship and enjoyment in 4° Secondary and 1° Baccalaureate students
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 43, pp. 550-559
2021
-
Future academic expectations and their relationship with motivation, satisfaction of psychological needs, responsibility, and school social climate: Gender and educational stage
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 9
-
Implementation of the teaching personal and social responsibility model to reduce violent and disruptive behaviors in adolescents through physical activity: A quantitative approach
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 40, Núm. 2, pp. 238-244
-
Motivational profiles and their relationship with responsibility, school social climate and resilience in high school students
PLoS ONE, Vol. 16, Núm. 8 August
-
Necesidades psicológicas básicas y creencias implícitas de habilidad en educación secundaria
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 14, Núm. 28, pp. 19-27
-
Necesidades psicológicas básicas, motivación y creencias implícitas de habilidad en las clases de Educación Física de Secundaria
Escenarios educativos investigadores: hacia una educación sostenible (Dykinson), pp. 900-911
-
Responsabilidad personal y social y práctica de actividad física en estudiantes
E-Balonmano.com: Revista de Ciencias del Deporte, Vol. 17, Núm. 3, pp. 171-180
-
School climate and responsibility as predictors of antisocial and prosocial behaviors and violence: A study towards self-determination theory
Behavioral Sciences, Vol. 11, Núm. 3
2020
-
El modelo de responsabilidad personal y social a través del deporte: revisión bibliográfica
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 37, pp. 755-762
-
Relación entre violencia escolar, deportividad y responsabilidad personal y social en estudiantes
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 139, pp. 65-72
-
Student and teacher perceptions of teaching personal and social responsibility implementation, academic performance and gender differences in secondary education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
2019
-
Achieving greater sportsmanship and decreasing school violence through responsibility and sport practice
Revista de psicología del deporte, Vol. 28, Núm. 2, pp. 151-160
-
Actividades para la enseñanza de la historia de la natación en clases de Educación Física en Educación Primaria
Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud, Vol. 11, Núm. 1, pp. 81-92
-
Olimpismo en la educación formal: percepción desde bachillerato y TAFAD
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 65, pp. 26-32
-
Resultados, dificultades y mejoras del modelo de responsabilidad personal y social
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 136, pp. 62-82