Francisco Javier
Trigueros Cano
Profesor Colaborador (Diplomado)
Publications (57) Publications de Francisco Javier Trigueros Cano
2024
-
Capítulo 36. Las prácticas evaluadoras de los docentes de educaciónprimaria en el área de Ciencias Sociales
Tecnologías emergentes y alfabetización digital para enseñar historia (Octaedro), pp. 391-403
-
Capítulo 37. Las Ciencias Sociales en Educación Primaria: percepción delalumnado
Tecnologías emergentes y alfabetización digital para enseñar historia (Octaedro), pp. 404-418
-
La enseñanza de la Historia a través de las competencias: la necesidad de un verdadero cambio en la metodología para lograr la transferencia de los conocimientos
Aprender historia en el siglo XXI. Competencias para la conciencia y el pensamiento histórico (Octaedro), pp. 184-190
-
Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos
coord.
Octaedro
-
Prólogo: [Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos]
Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos (Octaedro), pp. 10-11
-
Variable- and Person-centred meta-re-analyses of university students' learning strategies from a cross-cultural perspective
Higher Education, Vol. 87, Núm. 5, pp. 1227-1250
2023
-
Evaluación y didáctica de las Ciencias Sociales en la educación obligatoria
Las ciencias sociales y su didáctica: pensamiento histórico y educación democrática : Homenaje a Joaquín Prats Cuevas (Octaedro), pp. 157-166
-
Luces y sombras de la relevancia histórica según el tipo de actividad: diseño de una propuesta de descriptores para la optimización de la evaluación
Clío: History and History Teaching., Núm. 49, pp. 107-130
-
The student as human capital in secondary education: an analysis of the impact of socio-demographic variables on the perception of learning
Areas: revista internacional de ciencias sociales, Núm. 45, pp. 145-157
2022
-
Historical thinking as a dynamic vehicle for teaching through key competences: The roles of the teacher and the school
Cases on Historical Thinking and Gamification in Social Studies and Humanities Education (IGI Global), pp. 37-51
-
Nature vs nurture: learning conceptions and environment as precursors to learning strategy patterns and their outcomes
Higher Education Research and Development, Vol. 41, Núm. 7, pp. 2408-2425
-
Primary and Secondary School Teachers’ Perception of the Assessment of Historical Knowledge and Skills Based on Classroom Activities and Exercises
Frontiers in Education, Vol. 7
2021
-
An integrated test of multidimensionality, convergent, discriminant and criterion validity of the course experience questionnaire: an exploratory structural equation modelling
Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 46, Núm. 2, pp. 256-268
-
Blended learning en marcha: opinión del profesorado en formación1
La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 99-111
-
Key competences and the transfer of social knowledge: Perceptions of secondary school pupils
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 4, pp. 1-16
-
Secondary school students’ perception of the acquisition of social science skill
Social Sciences, Vol. 10, Núm. 4
-
The acquisition of historical competences in Spain: Perceptions of primary and secondary education teachers
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 201-220
-
The development of historical competencies in secondary education: A study based on the analysis of sources in Spanish and Italian history textbooks
International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, Vol. 20, Núm. 4, pp. 137-151
2020
-
Assessment by competences in social sciences: Secondary students perception based on the EPECOCISO scale
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 23, pp. 1-15
2019
-
Historical thinking as a dynamic vehicle for teaching through key competences: the roles of the teacher and the school
Cases on Historical Thinking and Gamification in Social Studies and Humanities Education (IGI Global), pp. 37-51