Alberto
Gomez Marmol
Profesor Contratado Doctor Tipo a (Dei)
Publications (137) Alberto Gomez Marmol publications
2024
-
Association between of Parental Socialization on Elementary Students' Physical Activity Levels in Murcia Region
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 57, pp. 213-223
-
The Self-Concept and Its Relationship with Parental Socialization and Environment in Primary School Students
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 7
-
Unlocking abilities: enhancing executive skills through play and movement in preschool physical education
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 1, pp. 165-171
2023
-
Body Mass Index: Influence on Interpersonal Style, Basic Psychological Needs, Motivation, and Physical Activity Intention in Physical Education—Differences between Gender and Educational Stage
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 12
-
Educación Física Infantil: Grado en Educación Infantil y Educación Primaria
Servicio de Publicaciones
-
Effect of the hybridization of social and personal responsibility model and sport education model on physical fitness status and physical activity practice
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Funciones ejecutivas en educación infantil: Conceptualización, importancia, evaluación y experiencias empíricas
Athlos: Revista internacional de ciencias sociales de la actividad física, el juego y el deporte, Núm. 29, pp. 28-53
-
Motivational Profiles in Physical Education: Differences at the Psychosocial, Gender, Age and Extracurricular Sports Practice Levels
Children, Vol. 10, Núm. 1
-
Prediction of the adherence to sports practice of young Ecuadorians based on the perception of the coach’s interpersonal style
Frontiers in Psychology, Vol. 14
2022
-
Contributing to SDG 3 through Support for Trainer Autonomy: Relationship with Motivation, Basic Psychological Needs and the Intention to Be Physically Active
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 19
-
Effects of a hybrid teaching model (SEM + TGfU) and the model of personal and social responsibility on sportsmanship and enjoyment in 4° Secondary and 1° Baccalaureate students
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 43, pp. 550-559
-
Emociones en situaciones motrices de expresión corporal según agrupamiento y género en 2º de ESO
Aula de encuentro: Revista de investigación y comunicación de experiencias educativas, Vol. 24, Núm. 1, pp. 55-76
-
Influence of performance in Spanish language and literature on physical education and music grades
Frontiers in Education, Vol. 7
2021
-
El autoconcepto en la práctica de Actividad Física y Deportiva de estudiantes en la etapa de educación primaria
Desafíos de la investigación y la innovación educativa ante la sociedad inclusiva (Dykinson), pp. 1333-1345
-
Enseñar historia en primaria: análisis de la demanda cognitiva en el currículo español
Revista de educación, Núm. 394, pp. 297-324
-
Future academic expectations and their relationship with motivation, satisfaction of psychological needs, responsibility, and school social climate: Gender and educational stage
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 9
-
Implementation of the teaching personal and social responsibility model to reduce violent and disruptive behaviors in adolescents through physical activity: A quantitative approach
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 40, Núm. 2, pp. 238-244
-
Influencia de los estilos parentales en la autopercepción de imagen corporal y violencia escolar en educación secundaria
EmásF: revista digital de educación física, Núm. 68, pp. 140-156
-
Motivational profiles and their relationship with responsibility, school social climate and resilience in high school students
PLoS ONE, Vol. 16, Núm. 8 August
-
Necesidades psicológicas básicas y creencias implícitas de habilidad en educación secundaria
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 14, Núm. 28, pp. 19-27