Linda Johanna
Castañeda Quintero
Profesores Titulares de Universidad
Publicacións (135) Publicacións de Linda Johanna Castañeda Quintero
2024
-
A literature review on self-regulated learning and personal learning environments: features of a close relationship
Interactive Learning Environments, Vol. 32, Núm. 4, pp. 1402-1421
-
Co-creación pedagógica de juegos para la alfabetización en datos
Revista de educación, Núm. 405, pp. 39-69
-
Desarrollando el marco DALI de alfabetización en datos para la ciudadanía
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 27, Núm. 1, pp. 289-318
-
La evolución de los PLE en la era IA: más preguntas en el mundo de las respuestas
Cuadernos de pedagogía, Núm. 549
-
The CUTE CANVAS: developing a design tool for planning strategic actions for institutional of digital competencies
Journal of Decision Systems, Vol. 33, Núm. 1, pp. 30-52
2023
-
10 Years of MOOC Initiative at the Universitat Politècnica de València. Student Profiles, Preferences and Satisfaction
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 18, Núm. 2, pp. 162-174
-
A strategic approach of the crucial elements for the implementation of digital tools and processes in higher education
Higher Education Quarterly, Vol. 77, Núm. 3, pp. 558-573
-
Academic tasks for fostering the PLE in Higher Education: international insights on learning design and agency
RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 71
-
Beyond functionality: Building critical digital teaching competence among future primary education teachers
Contemporary Educational Technology, Vol. 15, Núm. 1
-
Developing Digital Literacy for Teaching and Learning
Handbook of Open, Distance and Digital Education (Springer Nature), pp. 1089-1108
-
Ecosistemas de datos en educación: oportunidades y desafíos
Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa, Núm. 86, pp. 1-5
-
Improving pedagogical design in higher education: untangling the learning activity complexity through students’ declared performance
Research and Practice in Technology Enhanced Learning, Vol. 18
-
La colaboración, la clave para implementar las ideas en el mundo digital
Emprendimiento digital (Tirant Humanidades), pp. 137-162
-
La universidad digital: aproximación a un análisis crítico de los planes de transformación digital de las universidades públicas españolas
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 175-198
-
Personal Learning Environments: challenging the networked ecosystems with people agency
RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 71
-
Relational topologies in the learning activity spaces: operationalising a sociomaterial approach
Educational Technology Research and Development
-
The 'Birth of Doubt' and 'The Existence of Other Possibilities': Exploring how the ACAD Toolkit Supports Design for learning
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 12, Núm. 2, pp. 340-359
2022
-
Construir el conocimiento en la era digital: retos y reflexiones
RED: revista de educación a distancia, Vol. 22, Núm. 69
-
Correction: What do we want to know about MOOCs? Results from a machine learning approach to a systematic literature mapping review
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Núm. 19
-
Digital teaching competence development in higher education: Key elements for an institutional strategic approach
Handbook of Digital Higher Education (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 286-298