Maria
Pemartin Gonzalez-Adalid
Profesores Titulares de Universidad
Publikationen (20) Publikationen von Maria Pemartin Gonzalez-Adalid
2024
-
Assessing the provisions for sustainability in economics degree programmes
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 25, Núm. 6, pp. 1156-1179
-
Family firms and the collaborative advantage: unveiling innovation efficiency across partnership types
Journal of Family Business Management
-
How are companies going to business digitalization? An explanation based on the implementation of e-commerce with data of SMEs
Data in Brief
2023
-
Descifrando el emprendimiento en Murcia: perspectivas desde GEM : Informe GEM 2022-23
Editum. Ediciones de la Universidad de Murcia
2022
-
El espíritu emprendedor de los estudiantes universitarios: Informe Guesss Murcia 2021
Servicio de Publicaciones
-
Emprender en Murcia: informe GEM Murcia 2021-22
Servicio de Publicaciones
-
Technology Policy, Environmental Conditions, and R&D Organisations’ Shaping: a Combined Population Ecology and Resource Dependence Perspective
International Journal of Intellectual Property Management, Vol. 12, Núm. 4, pp. 529-557
2020
-
Is the formalization of NPD collaboration productive or counterproductive? Contingent effects of trust between partners
BRQ Business Research Quarterly, Vol. 24, Núm. 1, pp. 2-18
-
The influence of family involvement and generational stage on learning-by-exporting among family firms
Review of Managerial Science, Vol. 14, Núm. 1, pp. 311-334
2019
-
The role of relationship promoter in new product development collaboration
Industry and Innovation, Vol. 26, Núm. 1, pp. 57-77
2018
-
Effects of Collaborative Communication on NPD Collaboration Results: Two Routes of Influence
Journal of Product Innovation Management, Vol. 35, Núm. 2, pp. 184-208
2017
-
NPD collaboration in an asymmetrical investment context: A relational view
Journal of Engineering and Technology Management - JET-M, Vol. 45, pp. 1-17
2010
-
Atosa: los nuevos retos del sector juguetero
Casos de empresas murcianas de éxito (Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC), pp. 171-186
2009
-
The impact of networking practices on small firm innovativeness and performance: A multivariate approach
International Journal of Technoentrepreneurship, Vol. 2, Núm. 2, pp. 115-133
2008
-
Análisis de la actividad ferial en España: la perspectiva sectorial de una década (1995-2005)
Información Comercial Española, ICE: Revista de economía, Núm. 840, pp. 51-72
-
Networking: small firm´s gate to competitiveness
XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 17-18-19 de septiembre de 2008
2007
-
El desarrollo de nuevos productos a través de la colaboración de la empresa con otras organizaciones
Mediterráneo económico, Núm. 11, pp. 355-373
2005
-
El consumidor europeo de productos ecológicos: primeros resultados de un estudio cualitativo del consumidor español
Distribución y consumo, Año 15, Núm. 84, pp. 50-64
-
La confianza como atributo de calidad. Su influencia sobre el consumo de los alimentos ecológicos
II Congreso Nacional de Calidad Alimentaria
2004
-
Consumer knowledge structures with regard to organic foods
MAPP working paper