Publicaciones en las que colabora con Pedro Miralles Martinez (64)

2024

  1. Gamificar la enseñanza de la historia: percepciones del alumnado

    REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Núm. 26

2023

  1. Formación inicial del profesorado en pensamiento histórico y métodos activos

    Las ciencias sociales y su didáctica: pensamiento histórico y educación democrática : Homenaje a Joaquín Prats Cuevas (Octaedro), pp. 225-234

2021

  1. Design and assessment of a teaching program to address temporal concepts in Early Childhood Education and Primary Education using stories

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1

  2. Effects of a teacher training program on the motivation and satisfaction of history secondary students

    Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 45-52

  3. El pensamiento histórico del alumnadoy su relación con las competencias

    Educación histórica para el siglo XXI: Principios epistemológicos y metodológicos (Universidad Icesi), pp. 83-114

  4. Enseñanza de las ciencias sociales para una ciudadanía democrática: Estudios en homenaje al profesor Ramón López Facal

    Octaedro

  5. Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography

    Peter Lang AG, pp. 1-409

  6. Introducción: la enseñanza de las ciencias sociales para una ciudadanía democrática

    Enseñanza de las ciencias sociales para una ciudadanía democrática: Estudios en homenaje al profesor Ramón López Facal (Octaedro), pp. 11-22

  7. Introduction Research challenges regarding trainee geography and history teachers

    Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography

  8. Motivation and Perceived Learning of Secondary Education History Students. Analysis of a Programme on Initial Teacher Training

    Frontiers in Psychology, Vol. 12

  9. Perceptions on the procedures and techniques for assessing history and defining teaching profiles. Teacher training in Spain and the United Kingdom

    Educational Studies, Vol. 47, Núm. 4, pp. 472-490

  10. The effects of a gamified project based on historical thinking on the academic performance of primary school children

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1

2019

  1. A proposal for the design of a gamified experience for the teaching of historical thinking in primary education

    Cases on Historical Thinking and Gamification in Social Studies and Humanities Education (IGI Global), pp. 52-67