Cosme Jesus
Gomez Carrasco
Catedraticos de Universidad
Pedro
Miralles Martinez
Catedraticos de Universidad
Publicaciones en las que colabora con Pedro Miralles Martinez (64)
2024
-
Gamificar la enseñanza de la historia: percepciones del alumnado
REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Núm. 26
2023
-
Formación inicial del profesorado en pensamiento histórico y métodos activos
Las ciencias sociales y su didáctica: pensamiento histórico y educación democrática : Homenaje a Joaquín Prats Cuevas (Octaedro), pp. 225-234
2022
-
Diseño y evaluación de un programa de intervención para trabajar conceptos temporales en Educación Infantil
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 42, pp. 35-50
-
Estudio comparativo sobre la presencia del pensamiento histórico en los currículos educativos de diferentes países
Revista Electrónica Educare, Vol. 26, Núm. 2
2021
-
Design and assessment of a teaching program to address temporal concepts in Early Childhood Education and Primary Education using stories
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1
-
Effects of a teacher training program on the motivation and satisfaction of history secondary students
Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 45-52
-
El pensamiento histórico del alumnadoy su relación con las competencias
Educación histórica para el siglo XXI: Principios epistemológicos y metodológicos (Universidad Icesi), pp. 83-114
-
Enseñanza de las ciencias sociales para una ciudadanía democrática: Estudios en homenaje al profesor Ramón López Facal
Octaedro
-
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography
Peter Lang AG, pp. 1-409
-
Introducción: la enseñanza de las ciencias sociales para una ciudadanía democrática
Enseñanza de las ciencias sociales para una ciudadanía democrática: Estudios en homenaje al profesor Ramón López Facal (Octaedro), pp. 11-22
-
Introduction Research challenges regarding trainee geography and history teachers
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography
-
Motivation and Perceived Learning of Secondary Education History Students. Analysis of a Programme on Initial Teacher Training
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Perceptions on the procedures and techniques for assessing history and defining teaching profiles. Teacher training in Spain and the United Kingdom
Educational Studies, Vol. 47, Núm. 4, pp. 472-490
-
The effects of a gamified project based on historical thinking on the academic performance of primary school children
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1
2020
-
An evaluation of an intervention programme in teacher training for geography and history: A reliability and validity analysis
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 8
-
Analysis of Cognitive Skills in History Textbook (Spain-England-Portugal)
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Cultural heritage and methodological approaches-an analysis through initial training of history teachers (Spain-England)
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3, pp. 1-21
-
Proyecto COLABORARTE. Nuevos escenarios para la innovacion y el aprendizaje en entornos educativos fuera del aula
Teoría y práctica en investigación educativa: una perspectiva internacional (Dykinson), pp. 1562-1570
-
Tendencias emergentes en la producción académica de educación histórica
Revista de educación, Núm. 389, pp. 211-242
2019
-
A proposal for the design of a gamified experience for the teaching of historical thinking in primary education
Cases on Historical Thinking and Gamification in Social Studies and Humanities Education (IGI Global), pp. 52-67