Maria Pilar
Aguado Jimenez
Profesores Titulares de Universidad
Publicacións (36) Publicacións de Maria Pilar Aguado Jimenez
2024
-
DDL Learning in ESP Teaching: An Exploratory Study on Multi-Word Unit Usage in Business Letters
ESP Today, Vol. 12, Núm. 2, pp. 245-268
2019
-
Featuring immigrants and citizens A comparison between Spanish and English primary legislation and administration information texts (2007-2011)
Discourse Approaches to Politics, Society and Culture (John Benjamins Publishing Company), pp. 63-90
-
Mobile data-driven language learning: Affordances and learners’ perception
System, Vol. 84, pp. 145-159
2018
-
Language teachers’ perceptions on the use of OER language processing technologies in MALL
Computer Assisted Language Learning, Vol. 31, Núm. 5-6, pp. 522-545
2017
-
A. W Schlegel: los principios de fidelidad y agilidad estilística en la traducción de William Shakespeare
Estudios de filología inglesa: Homenaje al profesor Rafael Monroy (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 621-643
2012
-
Exploring the use of multidimensional analysis of learner language to promote register awareness
System, Vol. 40, Núm. 1, pp. 90-103
2011
-
Diseño de un curso de inglés para juristas utilizando la plataforma Moodle
Innovación educativa en la enseñanza formal (Murcia: Universidad de Murcia, 2011), pp. 285-292
-
Tracking learners' actual uses of corpora: Guided vs non-guided corpus consultation
Computer Assisted Language Learning, Vol. 24, Núm. 3, pp. 233-253
2008
-
Adverbial hedges in university students'oral performance: a cross-language Multidimensional Analysis
Researching and teaching specialized languages: New contexts, new challenges
-
Researching and teaching specialized languages: New contexts, new challenges
coord.
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia
2006
-
Aportaciones recientes al estudio de la oralidad
Actas de V Congreso Internacional AELFE [Archivo de ordenador] = Proceedings of the 5th International AELFE Conference
-
El ámbito de la oralidad en la investigación lingüística anglosajona reciente.
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 19, pp. 163-177
2005
-
Translation-strategies use: A classroom-based examination of baker's taxonomy
Meta, Vol. 50, Núm. 1, pp. 294-311
2004
-
Detección y análisis de áreas gramaticales
Actas del VII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura
-
Learner copora as a tool for teaching English to ESP students: a review of data gathering techniques
Las nuevas tendencias de las lenguas de especialidad en un contexto internacional y multicultural (Editorial Universidad de Granada), pp. 511-520
2003
-
Can my Students Drive CARS? Teaching ESP to Spanish Students Using Swales’ Model for RA Introductions
ESPecialist, Vol. 24, Núm. 1, pp. 79-101
-
El conocimiento previo del vocabulario semitécnico como herramienta útil para el diseño de un curso de inglés para fines específicos académicos (ESAP)
Las lenguas para fines específicos y la sociedad del conocimiento (Universidad Politécnica de Madrid), pp. 261-270
-
Internet y redacción académica en inglés: recopilación anotada de una selección de recursos sobre tipos y estructuras de trabajos
Internet in languages for specific purposes and foreign language teaching (Servei de Comunicació i Publicacions), pp. 179-205
2002
-
Cincuenta actividades para la práctica oral en la clase de idiomas
Murcia : Liberlibro.com, 2002
-
Cincuenta actividades para la práctica oral en la clase de idiomas
Albacete : LiberLibro, 2002