Patricia
Esteve Guirao
Profesor Permanente Laboral
Publikationen (62) Publikationen von Patricia Esteve Guirao
2024
-
Are Future Teachers Involved in Contributing to and Promoting the Reduction of Massive Waste Generation?
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 17
-
Do future teachers’ sustainability commitments really relate to action-oriented educational approaches?
Environmental Education Research
-
ESD action competencies of future teachers: self-perception and competence profile analysis
International Journal of Sustainability in Higher Education
-
Exploratory Study on the Competencies in Sustainability of Secondary School Students Facing Conflicts Associated with ‘Fast Fashion’
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7
-
Noticias de prensa sobre el problema de los residuos en el aula: concienciación frente a información
Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias didácticas, pp. 1-20
-
¿Utiliza el alumnado de secundaria ideas clave del pensamiento sistémico en la resolución de problemas en Ecología?
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
2023
-
Students’ perceptions of the presence of feral exotic pets and influencing factors
Journal of Biological Education
-
¿Cómo valora el profesorado una actividad sobre nuestro consumo y la generación de residuos?.
11th International Congress of Educational Sciences and Development
2022
-
El problema de la generación de residuos en los libros de texto de ESO
30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural
-
How Do Prospective Teachers Address Pupils’ Ideas during School Practices?
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 11
-
How do future Primary school teachers face the problem of biodiversity loss related to food consumption?
11th International Conference on Biodiversity Research.
-
La problemática de las especies invasoras desde el ámbito educativo
30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural
-
The Assessment of an Educational Proposal to Address the Relationship Between Genetic Information and Protein Synthesis
Current Research in Biology Education (SPRINGER), pp. 141-153
-
The Relationship between Sustainability and Food Consumption in Teacher Training
Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 24, Núm. 2, pp. 34-47
-
The problem of invasive alien species from an educational point of view
11th International Conference on Biodiversity Research
-
“Why Has the Water Turned Green?” A Problem of Eutrophication in Primary School
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 20
2021
-
Changes in the level of relationship between invertebrates and society of pre-service primary school teachers, after an educational intervention
Journal of Biological Education, Vol. 55, Núm. 1, pp. 66-81
-
Docentes en formación inicial: concepciones acerca de la enseñanza y aprendizaje de las ciencias en el contexto de las prácticas escolares
Investigación educativa ante los actuales retos migratorios (Dykinson), pp. 1289-1301
-
Future teachers facing the problem of climate change: meat consumption, perceived responsibility, and willingness to act
Environmental Education Research, Vol. 27, Núm. 11, pp. 1618-1637
-
La enseñanza de las ciencias experimentales en el siglo XXI: objetivos, metodologías y resultados
Tecnologías y pedagogía para la enseñanza STEM (Pirámide), pp. 51-66