Publicaciones (57) Publicaciones de Patricia Esteve Guirao

2022

  1. El problema de la generación de residuos en los libros de texto de ESO

    30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural

  2. HOW DO FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS FACE THE PROBLEMOF BIODIVERSITY LOSS RELATED TO FOOD CONSUMPTION?

    11th INTERNATIONAL CONFERENCE ON BIODIVERSITY RESEARCH

  3. How Do Prospective Teachers Address Pupils’ Ideas during School Practices?

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 11

  4. How do future Primary school teachers face the problem of biodiversity loss related to food consumption?

    11th International Conference on Biodiversity Research.

  5. La problemática de las especies invasoras desde el ámbito educativo

    30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural

  6. The Assessment of an Educational Proposal to Address the Relationship Between Genetic Information and Protein Synthesis

    Current Research in Biology Education (SPRINGER), pp. 141-153

  7. The Relationship between Sustainability and Food Consumption in Teacher Training

    Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 24, Núm. 2, pp. 34-47

  8. The problem of invasive alien species from an educational point of view

    11th International Conference on Biodiversity Research

  9. “Why Has the Water Turned Green?” A Problem of Eutrophication in Primary School

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 20

2021

  1. Changes in the level of relationship between invertebrates and society of pre-service primary school teachers, after an educational intervention

    Journal of Biological Education, Vol. 55, Núm. 1, pp. 66-81

  2. Docentes en formación inicial: concepciones acerca de la enseñanza y aprendizaje de las ciencias en el contexto de las prácticas escolares

    Investigación educativa ante los actuales retos migratorios (Dykinson), pp. 1289-1301

  3. Future teachers facing the problem of climate change: meat consumption, perceived responsibility, and willingness to act

    Environmental Education Research, Vol. 27, Núm. 11, pp. 1618-1637

  4. La enseñanza de las ciencias experimentales en el siglo XXI: objetivos, metodologías y resultados

    Tecnologías y pedagogía para la enseñanza STEM (Pirámide), pp. 51-66

  5. La genética desde la alimentación: ¿deberían llamarle leche sin lactosa o con lactasa?

    Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 103, pp. 74-75

  6. ¿Qué planteamiento realizan los libros de texto sobre la nutrición celular?

    29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021

2020

  1. "Carbono en juego": análisis de una intervención educativa sobre el cambio climático en la ESO

    1er Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía. Libro de actas