Publicaciones en las que colabora con Isabel Beatriz Baños Gonzalez (30)

2022

  1. El problema de la generación de residuos en los libros de texto de ESO

    30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural

  2. HOW DO FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS FACE THE PROBLEMOF BIODIVERSITY LOSS RELATED TO FOOD CONSUMPTION?

    11th INTERNATIONAL CONFERENCE ON BIODIVERSITY RESEARCH

  3. How Do Prospective Teachers Address Pupils’ Ideas during School Practices?

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 11

  4. How do future Primary school teachers face the problem of biodiversity loss related to food consumption?

    11th International Conference on Biodiversity Research.

  5. The Relationship between Sustainability and Food Consumption in Teacher Training

    Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 24, Núm. 2, pp. 34-47

  6. The problem of invasive alien species from an educational point of view

    11th International Conference on Biodiversity Research

  7. “Why Has the Water Turned Green?” A Problem of Eutrophication in Primary School

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 20

2021

  1. Changes in the level of relationship between invertebrates and society of pre-service primary school teachers, after an educational intervention

    Journal of Biological Education, Vol. 55, Núm. 1, pp. 66-81

  2. Future teachers facing the problem of climate change: meat consumption, perceived responsibility, and willingness to act

    Environmental Education Research, Vol. 27, Núm. 11, pp. 1618-1637

  3. La genética desde la alimentación: ¿deberían llamarle leche sin lactosa o con lactasa?

    Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 103, pp. 74-75

  4. ¿Qué planteamiento realizan los libros de texto sobre la nutrición celular?

    29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021

2020

  1. "Carbono en juego": análisis de una intervención educativa sobre el cambio climático en la ESO

    1er Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía. Libro de actas

  2. Creencias del alumnado de secundaria sobre el cambio climático y su disposición a actuar

    1er Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía. Libro de actas

2019

  1. Enseñanza y aprendizaje del medio natural I

    Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia

  2. Los futuros maestros ante el problema de la contaminación de los mares por plásticos y el consumo

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 16, Núm. 1, pp. 1501

  3. The interdependences between sustainability and their lifestyle that pre-service teachers establish when addressing socio-ecological problems

    Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 20