Patricia
Esteve Guirao
Profesor Permanente Laboral
Isabel Beatriz
Baños Gonzalez
Profesor Contratado Doctor Tipo a (Dei)
Publicaciones en las que colabora con Isabel Beatriz Baños Gonzalez (30)
2024
-
Do future teachers’ sustainability commitments really relate to action-oriented educational approaches?
Environmental Education Research
-
ESD action competencies of future teachers: self-perception and competence profile analysis
International Journal of Sustainability in Higher Education
2023
-
Students’ perceptions of the presence of feral exotic pets and influencing factors
Journal of Biological Education
-
¿Cómo valora el profesorado una actividad sobre nuestro consumo y la generación de residuos?.
11th International Congress of Educational Sciences and Development
2022
-
El problema de la generación de residuos en los libros de texto de ESO
30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural
-
HOW DO FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS FACE THE PROBLEMOF BIODIVERSITY LOSS RELATED TO FOOD CONSUMPTION?
11th INTERNATIONAL CONFERENCE ON BIODIVERSITY RESEARCH
-
How Do Prospective Teachers Address Pupils’ Ideas during School Practices?
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 11
-
How do future Primary school teachers face the problem of biodiversity loss related to food consumption?
11th International Conference on Biodiversity Research.
-
The Relationship between Sustainability and Food Consumption in Teacher Training
Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 24, Núm. 2, pp. 34-47
-
The problem of invasive alien species from an educational point of view
11th International Conference on Biodiversity Research
-
“Why Has the Water Turned Green?” A Problem of Eutrophication in Primary School
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 20
2021
-
Changes in the level of relationship between invertebrates and society of pre-service primary school teachers, after an educational intervention
Journal of Biological Education, Vol. 55, Núm. 1, pp. 66-81
-
Future teachers facing the problem of climate change: meat consumption, perceived responsibility, and willingness to act
Environmental Education Research, Vol. 27, Núm. 11, pp. 1618-1637
-
La genética desde la alimentación: ¿deberían llamarle leche sin lactosa o con lactasa?
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 103, pp. 74-75
-
¿Qué planteamiento realizan los libros de texto sobre la nutrición celular?
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
2020
-
"Carbono en juego": análisis de una intervención educativa sobre el cambio climático en la ESO
1er Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía. Libro de actas
-
Creencias del alumnado de secundaria sobre el cambio climático y su disposición a actuar
1er Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía. Libro de actas
2019
-
Enseñanza y aprendizaje del medio natural I
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia
-
Los futuros maestros ante el problema de la contaminación de los mares por plásticos y el consumo
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 16, Núm. 1, pp. 1501
-
The interdependences between sustainability and their lifestyle that pre-service teachers establish when addressing socio-ecological problems
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 20