
Jose
Monteagudo Fernandez
Profesores Titulares de Universidad
Publications (86) Jose Monteagudo Fernandez publications
2024
-
Análisis del examen de Historia de España en la Región de Murcia: evolución histórica de la prueba
Aprender historia en el siglo XXI. Competencias para la conciencia y el pensamiento histórico (Octaedro), pp. 272-281
-
Educación histórica contra la posverdad: Razonamiento cívico en línea de estudiantes españoles
Desafíos para la educación democrática. Homenaje a Jesús Estepa Gimén (Dykinson), pp. 15-31
-
España democrática: ¿una construcción previa a la Transición?
Educación histórica y museos. Actividades y situaciones de aprendizaje para el cumplimiento de derechos culturales (Octaedro), pp. 211-231
-
IMPLEMENTATION OF THE SEQUENCE OF TRAINING AND GUIDANCE ACTIONS OF THE IMPULSA-CCP PROGRAMME IN A SAMPLE OF UNIVERSITY STUDENTS IN SEARCH OF EMPLOYMENT AND JOB IMPROVEMENT
ICERI2024 Proceedings
-
PROMOTING THE SELF-MANAGEMENT OF THE PROFESSIONAL CAREER IN CONTEXTS OF SOCIO-LABOR CHANGE: DYNAMIZATION, GUIDANCE AND SUPPORT NETWORKS IN INTEGRATED VIRTUAL ENVIRONMENTS (BOOST CAREER)
ICERI2024 Proceedings
-
Posibilidades de las TIC en la enseñanza de las Ciencias Sociales
Tecnologías emergentes y alfabetización digital para enseñar historia (Octaedro), pp. 7-11
-
Profesorado en formación inicial y leyenda negra. Análisis descriptivo de un micro-estudio exploratorio.
IV Congreso Internacional La Historia Moderna y la Enseñanza Secundaria
-
Tecnologías emergentes y alfabetización digital para enseñar historia
coord.
Octaedro
-
Una revisión sistemática sobre el pensamiento histórico en las principales revistas de educación españolas
Aprender historia en el siglo XXI. Competencias para la conciencia y el pensamiento histórico (Octaedro), pp. 38-50
-
Violencia machista: ¿es la sociedad más violenta con las mujeres?
Educación histórica y museos: actividades y situaciones de aprendizaje para el cumplimiento de derechos culturales (Octaedro), pp. 77-96
2023
-
Active teaching methods in history education: Inquiry strategies
Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 31-50
-
Bourgeoisie and peasantry: unequal but necessary tounderstand European history and its identity
Re-imagining the teaching of European history: promoting civic education and historical consciousness (Taylor & Francis), pp. 112-124
-
Competencias de pensamiento histórico en Bachillerato: análisis de los niveles cognitivos en los criterios de evaluación
Areas: revista internacional de ciencias sociales, Núm. 45, pp. 89-107
-
Conclusions
Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 263-269
-
Entrevista a Ramón López-Facal: Educación histórica en tiempos convulsos
Areas: revista internacional de ciencias sociales, Núm. 45, pp. 217-226
-
Evaluación y didáctica de las Ciencias Sociales en la educación obligatoria
Las ciencias sociales y su didáctica: pensamiento histórico y educación democrática : Homenaje a Joaquín Prats Cuevas (Octaedro), pp. 157-166
-
No future? History Education in the digital and globalization era
Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 1-28
-
Peasants and the rural world in history education: Archeologic objects, maps and historical evidences
Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 201-217
-
Teaching history to face the world today: Socially-conscious approaches, activity proposals and historical thinking competencies
Peter Lang AG
2022
-
A review of literature on history education: An analysis of the conceptual, intellectual and social structure of a knowledge domain (2000–2019)
European Journal of Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 497-511