Publicaciones (18) Publicaciones de Jose Francisco Jimenez Parra

2023

  1. Impact of an Interdisciplinary Educational Programme on Students’ Physical Activity and Fitness

    Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 9

  2. Importancia de las metodologías activas en la Educación Física: revisión sistemática sobre las metodologías para el fomento de la autonomía

    Investigación en contextos educativos formales, no formales e informales: descubriendo nuevos horizontes en la educación (Dykinson), pp. 799-812

2022

  1. Effects of a Hybrid Program of Active Breaks and Responsibility on the Behaviour of Primary Students: A Mixed Methods Study

    Behavioral Sciences, Vol. 12, Núm. 5

  2. Estilo interpersonal docente. Un análisis de perfil según las diferencias en motivación, necesidades psicológicas básicas, clima escolar y satisfacción con la enseñanza

    Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 0, Núm. 11, pp. 323-341

  3. Factores que influyen en la percepción del alumnado sobre la importancia de la educación física

    Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 0, Núm. 11, pp. 473-485

  4. Incentivar la actividad física en el aula con descansos activos: un estudio Mixed Methods

    Apunts: Educación física y deportes, Núm. 147, pp. 84-94

  5. School social climate and personal and social responsiblity of high school students in secondary school according to their motivational profile

    Scientific Journal of Sport and Performance, Vol. 1, Núm. 4, pp. 309-320

  6. The Effects of the ACTIVE VALUES Program on Psychosocial Aspects and Executive Functions

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1, pp. 595

  7. The Evaluation and Fidelity of an Interdisciplinary Educational Programme

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 21

  8. “ACTIVE VALUES”: An Interdisciplinary Educational Programme to Promote Healthy Lifestyles and Encourage Education in Values—A Rationale and Protocol Study

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 16

2021

  1. Analysis of differences according to gender in the level of physical activity, motivation, psychological needs and responsibility in Primary Education

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 16, Núm. 2, pp. 580-589

  2. Funciones ejecutivas en educación física: Un análisis comparativo entre alumnos de educación primaria y secundaria

    EmásF: revista digital de educación física, Núm. 71, pp. 59-73

  3. Future academic expectations and their relationship with motivation, satisfaction of psychological needs, responsibility, and school social climate: Gender and educational stage

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 9

  4. Gamificación y actividad física como elementos del plan de convivencia para la mejora del aprendizaje y la transmisión de valores en tiempos de Covid-19

    Hacia un modelo de investigación sostenible en educación (Dykinson)

  5. Implementation of a hybrid educational program between the model of personal and social responsibility (Tpsr) and the teaching games for understanding (tgfu) in physical education and its effects on health: An approach based on mixed methods

    Children, Vol. 8, Núm. 7

  6. Mejora del clima de aula mediante un plan de convivencia gamificado con actividad física: estudio de su eficacia en educación primaria

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 14, Núm. 28, pp. 65-77

  7. Motivational profiles and their relationship with responsibility, school social climate and resilience in high school students

    PLoS ONE, Vol. 16, Núm. 8 August

  8. School climate and responsibility as predictors of antisocial and prosocial behaviors and violence: A study towards self-determination theory

    Behavioral Sciences, Vol. 11, Núm. 3