Altas Habilidades
Universitat d'Alacant
Alicante, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universitat d'Alacant (17)
2023
-
Factores inductores del conocimiento alfabético en estudiantes prelectores
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 343-350
2022
-
A reliability generalization meta-analysis of the Padua Inventory-Revised (PI-R)
International journal of clinical and health psychology, Vol. 22, Núm. 1, pp. 61-70
-
Relación entre creatividad y comprensión: hacia un nuevo modelo de educación lectora para la formación del profesorado
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 36, Núm. 97, pp. 91-110
2021
-
Improving the reporting quality of reliability generalization meta-analyses: The REGEMA checklist
Research Synthesis Methods, Vol. 12, Núm. 4, pp. 516-536
2019
-
Characteristics that affect score reliability in the Berg Balance Scale: A meta-analytic reliability generalization study
European Journal of Physical and Rehabilitation Medicine, Vol. 55, Núm. 5, pp. 570-584
2017
-
Impulsividad motora como predictor de las actitudes hacia la violencia en adolescentes
Psicología jurídica: conocimiento y práctica : X Congreso Internacional de Psicología Jurídica y Forense, Sevilla, 25, 26 y 27 de mayo de 2017
-
Relaciones entre aptitud intelectual, inteligencia emocional y creatividad en alumnado de ESO
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 35-43
2011
-
Psychometric properties and clinical cut-off scores of the spanish version of the social anxiety scale for adolescents
Journal of Personality Assessment, Vol. 93, Núm. 5, pp. 474-482
-
Trait Emotional Intelligence and Academic Performance: Controlling for the Effects of IQ, Personality, and Self-Concept
Journal of Psychoeducational Assessment, Vol. 29, Núm. 2, pp. 150-159
2010
-
Fortalezas positivas: El sentido del humor en alumnos universitarios
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 189-200
-
Intelligence assessment: Gardner multiple intelligence theory as an alternative
Learning and Individual Differences, Vol. 20, Núm. 3, pp. 225-230
2008
-
A new proposal for the subtypes of social phobia in a sample of Spanish adolescents
Journal of Anxiety Disorders, Vol. 22, Núm. 1, pp. 67-77
-
Aggregated measures of functional disability in a nationally representative sample of disabled people: Analysis of dimensionality according to gender and severity of disability
Quality of Life Research, Vol. 17, Núm. 3, pp. 425-436
2006
-
Creative abilities in early childhood
Journal of Early Childhood Research, Vol. 4, Núm. 3, pp. 277-290
-
History of Creativity in Spain
INTERNATIONAL HANDBOOK OF CREATIVITY (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 68-95
2005
-
El enriquecimiento extracurricular. Programas de enriquecimiento cognitivo para el alumnado de altas habilidades intelectuales
Identificación e intervención educativa y familiar con el alumnado de altas capacidades intelectuales (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria), pp. 127-150
1999
-
Análisis factorial confirmatorio del Sternberg Triarchic Abilities Test (Nivel- H): Resultados preliminares
Orientación e intervención psicopedagógica: libro de actas. Santiago de Compostela, 8 a 11 septiembre 1999