Patricia
Esteve Guirao
Profesor Permanente Laboral
Publicaciones en las que colabora con Patricia Esteve Guirao (36)
2024
-
Are Future Teachers Involved in Contributing to and Promoting the Reduction of Massive Waste Generation?
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 17
-
Do future teachers’ sustainability commitments really relate to action-oriented educational approaches?
Environmental Education Research
-
ESD action competencies of future teachers: self-perception and competence profile analysis
International Journal of Sustainability in Higher Education
-
Exploratory Study on the Competencies in Sustainability of Secondary School Students Facing Conflicts Associated with ‘Fast Fashion’
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7
-
Noticias de prensa sobre el problema de los residuos en el aula: concienciación frente a información
Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias didácticas, pp. 1-20
-
¿Utiliza el alumnado de secundaria ideas clave del pensamiento sistémico en la resolución de problemas en Ecología?
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
2023
-
Students’ perceptions of the presence of feral exotic pets and influencing factors
Journal of Biological Education
-
¿Cómo valora el profesorado una actividad sobre nuestro consumo y la generación de residuos?.
11th International Congress of Educational Sciences and Development
2022
-
El problema de la generación de residuos en los libros de texto de ESO
30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural
-
How Do Prospective Teachers Address Pupils’ Ideas during School Practices?
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 11
-
How do future Primary school teachers face the problem of biodiversity loss related to food consumption?
11th International Conference on Biodiversity Research.
-
The Relationship between Sustainability and Food Consumption in Teacher Training
Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 24, Núm. 2, pp. 34-47
-
The problem of invasive alien species from an educational point of view
11th International Conference on Biodiversity Research
-
“Why Has the Water Turned Green?” A Problem of Eutrophication in Primary School
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 20
2021
-
Changes in the level of relationship between invertebrates and society of pre-service primary school teachers, after an educational intervention
Journal of Biological Education, Vol. 55, Núm. 1, pp. 66-81
-
Future teachers facing the problem of climate change: meat consumption, perceived responsibility, and willingness to act
Environmental Education Research, Vol. 27, Núm. 11, pp. 1618-1637
-
La genética desde la alimentación: ¿deberían llamarle leche sin lactosa o con lactasa?
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 103, pp. 74-75
-
Las relaciones entre nuestra alimentación y algunas problemáticas socioambientales. Prioridades de los futuros maestros al planificar su enseñanza
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
-
Proyecto ‘Conocimientos, compromisos y responsabilidades del profesorado y futuro profesorado de Secundaria ante la problemática de los residuos urbanos. Su enseñanza en las aulas de Secundaria’ (EDUCARSU)
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
-
¿Qué planteamiento realizan los libros de texto sobre la nutrición celular?
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021