Departamento
Didáctica de las Ciencias Experimentales
Publicaciones (28) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
A Study of the Usefulness of Physical Models and Digital Models for Teaching Science to Prospective Primary School Teachers
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 4
-
A horizon scan exercise for aquatic invasive alien species in Iberian inland waters
Science of the Total Environment, Vol. 869
-
A multi-taxa assessment of aquatic non-indigenous species introduced into Iberian freshwater and transitional waters
NeoBiota, Vol. 89, pp. 17-44
-
Actuaciones de la Confederación Hidrográfica del Segura para la mejora ambiental de cauces vertientes al Mar Menor (Comunicación oral)
IV Congreso Ibérico de Restauración Fluvial – Restauraríos 2023.
-
Actuaciones de la Confederación Hidrográfica para la recuperación ambiental del río Segura (Comunicación oral)
IV Congreso Ibérico de Restauración Fluvial – Restauraríos 2023.
-
Análisis de las percepciones de los estudiantes del Grado en Educación Primaria sobre el uso del cine de animación de temática medioambiental
Ápice: revista de educación científica, Vol. 7, Núm. 2, pp. 17-30
-
Artistic Creation and Dissemination of Landscape in Hybrid Online Learning
Arts Education, pp. 1-21
-
Communication strategies in an international school citizen science program investigating marine litter
Frontiers in Environmental Science, Vol. 11
-
Corrigendum to ‘A horizon scan exercise for aquatic invasive alien species in Iberian inland waters’ Sci. Total Environ.869 (2023) 161798 (Science of the Total Environment (2023) 869, (S0048969723004138), (10.1016/j.scitotenv.2023.161798))
Science of the Total Environment
-
Diseño e implementación en Educación Secundaria Obligatoria de una secuencia de indagación para eliminar el virus SARS-CoV-2 de las manos
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 3, pp. 3802
-
How do teachers, after their initial training, approach ramp research activities?
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
-
Identificación de especies de vertebrados en la formación inicial del profesorado
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1501-1501
-
Investigaciones secuenciadas por grado de autonomía para el desarrollo de prácticas científicas en 2º y 3º de ESO
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1103-1103
-
Los libros de texto ante la problemática del consumo intensivo y la generación de residuos (comunicación)
11th International Congress of Educational Sciences and Development
-
Modelo científico y modelo cinético corpuscular en libros de texto. Análisis ontológico
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 44, pp. 141-160
-
Más de 15 Años de voluntariado en la cuenca del Segura (Comunicación oral, river pitch)
IV Congreso Ibérico de Restauración Fluvial – Restauraríos 2023.
-
Non-indigenous aquatic fauna in transitional waters from the Spanish Mediterranean coast: A comprehensive assessment
Marine Pollution Bulletin, Vol. 191
-
Optimización de recursos en restauración de riberas: instalación de sensores de humedad en actuaciones en la cuenca hidrográfica del río Segura (Póster)
IV Congreso Ibérico de Restauración Fluvial – Restauraríos 2023.
-
Primary school pre-service teachers’ perception of documentary films as educational resources
International Journal of Education and Practice, Vol. 11, Núm. 1, pp. 14-22
-
Primary school student teachers as solvers of environmental problems
9th Nordic Conference on Subject Education. Education, knowledge and Bildung in a global world (Libro de resúmenes)