Artículos (17) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A Study of the Usefulness of Physical Models and Digital Models for Teaching Science to Prospective Primary School Teachers

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 4

  2. A horizon scan exercise for aquatic invasive alien species in Iberian inland waters

    Science of the Total Environment, Vol. 869

  3. A multi-taxa assessment of aquatic non-indigenous species introduced into Iberian freshwater and transitional waters

    NeoBiota, Vol. 89, pp. 17-44

  4. Análisis de las percepciones de los estudiantes del Grado en Educación Primaria sobre el uso del cine de animación de temática medioambiental

    Ápice: revista de educación científica, Vol. 7, Núm. 2, pp. 17-30

  5. Communication strategies in an international school citizen science program investigating marine litter

    Frontiers in Environmental Science, Vol. 11

  6. Diseño e implementación en Educación Secundaria Obligatoria de una secuencia de indagación para eliminar el virus SARS-CoV-2 de las manos

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 3, pp. 3802

  7. How do teachers, after their initial training, approach ramp research activities?

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

  8. Identificación de especies de vertebrados en la formación inicial del profesorado

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1501-1501

  9. Investigaciones secuenciadas por grado de autonomía para el desarrollo de prácticas científicas en 2º y 3º de ESO

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1103-1103

  10. Modelo científico y modelo cinético corpuscular en libros de texto. Análisis ontológico

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 44, pp. 141-160

  11. Non-indigenous aquatic fauna in transitional waters from the Spanish Mediterranean coast: A comprehensive assessment

    Marine Pollution Bulletin, Vol. 191

  12. Primary school pre-service teachers’ perception of documentary films as educational resources

    International Journal of Education and Practice, Vol. 11, Núm. 1, pp. 14-22

  13. Social-ecological systems modelling to understand the linkages between water, agriculture and rural systems

    Ecological Modelling, Vol. 482

  14. Students’ perceptions of the presence of feral exotic pets and influencing factors

    Journal of Biological Education

  15. Sustainability Education for Trainee Teachers: Landscape and Mirror Classes as Educational Tools

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 24

  16. ¿Cómo percibe el profesorado de Educación primaria en formación el cine documental?

    Aula de encuentro: Revista de investigación y comunicación de experiencias educativas, Vol. 25, Núm. 1, pp. 85-108

  17. ¿Epigenética en enseñanza secundaria? Elaboración y puesta en práctica de una propuesta de enseñanza-aprendizaje sobre epigenética con estudiantes de 4º de ESO

    REEC: Revista electrónica de enseñanza de las ciencias, Vol. 22, Núm. 3, pp. 430-449