Aitor
Garces Manzanera
Asociado a Tiempo Parcial
Publicacións (39) Publicacións de Aitor Garces Manzanera
2024
-
Análisis de la satisfacción en estudiantes de Secundaria a través de videojuegos educativos: usabilidad y narrativa como factores clave
Empoderando la docencia en la era digital: innovación, tecnología y renovación pedagógica (Dykinson), pp. 677-705
-
Entrelazando saberes: Materias transversales a la lengua, la literatura y la traducción en la era de la inteligencia artificial
coord.
Egregius editorial
-
Exploring JASP as a data analysis tool in L2 research: a snapshot
TEISEL. Tecnologías para la investigación en segundas lenguas
-
Exploring JASP as a data analysis tool in L2 research: a snapshot
TEISEL. Tecnologías para la investigación en segundas lenguas, Núm. 3
-
Introducción
Entrelazando saberes: Materias transversales a la lengua, la literatura y la traducción en la era de la inteligencia artificial (Egregius editorial), pp. 9-14
-
Mapping Motivational Networks in EFL: Exploring the Impact of Additional L2 Lessons
Language Teaching Research Quarterly, Vol. 42, pp. 188-208
2023
-
Affordances and limitations when using Inputlog to study young learners’ pausing behavior in L2 writing
Research Methods in the Study of L2 Writing Processes (John Benjamins), pp. 224-246
-
Análisis descriptivo de las materias de inglés en los grados de Educación Infantil en las universidades españolas
Papeles: Revista especializada de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad Antonio Nariño., Vol. 15, Núm. 30, pp. 73-87
-
Methodological affordances of keystroke-logging tools for the study of pausing behavior in L2 digital writing
Edunovatic2023. Conference Proceedings: 8th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT November 29 - 30, 2023
-
Ncidental vocabulary learning and retention in education-oriented l2 communicative tasks:: The effect of testing conditions
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 67, pp. 15-40
-
New Approaches to the Investigation of Language Teaching and Literature
coord.
IGI Global
-
New approaches to the investigation of language teaching and literature
IGI Global, pp. 1-374
-
Preface
New Approaches to the Investigation of Language Teaching and Literature
-
Young EFL learners' pausing behavior: exploring pause thresholds in two proficiency levels
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 16, Núm. 32, pp. 64-75
2022
-
Children's L2 writers: Predictive patterns in pausing behavior and word length in digital writing
Del periodismo a los prosumidores. Mensajes, lenguajes y sociedad (Dykinson), pp. 317-340
-
Connecting pauses and revision behaviorin children's L2 writing
Del periodismo a los prosumidores. Mensajes, lenguajes y sociedad (Dykinson), pp. 289-316
-
El devenir de la lingüística y la cultura: un estudio interdisciplinar sobre lengua, literatura y traducción
coord.
Dykinson
-
Exploring the use of pre-task planning strategies in EFL communicative tasks in higher education: the effect on CAF measures
Innovación educativa aplicada a la enseñanza de la lengua (Dykinson), pp. 143-170
-
Higher Education L2 writing: a comparison of undergraduate perceptions on digital and pen-and-paper writing
El devenir de la lingüística y la cultura: un estudio interdisciplinar sobre lengua, literatura y traducción (Dykinson), pp. 1152-1170
-
Models as written corrective feedback: effects on young L2 learners’ fluency in digital writing from product and process perspectives.
Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol. 12, Núm. 4, pp. 697-719