Estudio sobre el proceso educativo orientado a la atención a la diversidad

  1. Andrés Escarbajal Frutos
  2. Ángela Barba Molina 1
  3. Francisco Javier Ibáñez López
  1. 1 Universidad de Murcia
    info

    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

Revista:
Contextos educativos: Revista de educación
  1. Garrido Martos, Rocío (coord.)
  2. Ribera Puchades, Juan Miguel (coord.)

ISSN: 1575-023X

Año de publicación: 2022

Título del ejemplar: Experiencias y herramientas para la innovación docente

Número: 30

Páginas: 235-251

Tipo: Artículo

DOI: 10.18172/CON.5139 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

The purpose of this study was to know the training of three Early Childhood and Primary Schools to cater for the diversity of their students. The study that was carried out has a quantitative non-experimental, descriptive and transversal design by providing a questionnaire to professionals who make up the three school centers. Taking into account the analysis of the results obtained, it can be affirmed that the three chosen centers are qualified to cater for the diversity of their students, since they present strong points of an inclusive aspect regarding to the educational process, and are aimed to the development of inclusive education.

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