¿Cómo es valorado un curso de formación inicial desde las necesidades y problemas de profesores principientes ?

  1. Valcárcel Pérez, María Victoria
  2. Sánchez Blanco, Gaspar
  3. Pro Bueno, Antonio José de
Revista:
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales
  1. Pro Bueno, Antonio José de (coord.)

ISSN: 0213-8646

Ano de publicación: 2001

Título do exemplar: Formación Inicial de Profesores : Física y Química

Número: 40

Páxinas: 111-131

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales

Resumo

This paper has the following objectives: to present the pre-service post-graduate teacher training programme in Phisycs and Chemistry (objetives, central questions and methodological issues) which is given in the CAP in the University of Murcia; to analyse and discuss how useful students who have taken the course have found it for the challenges involved in their teaching practice; to reflect on the implications of their responses for the above-mentioned course and for a possible training schedule much sought after by specialists in the field.