Publicacions (28) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a

2023

  1. A Study of the Usefulness of Physical Models and Digital Models for Teaching Science to Prospective Primary School Teachers

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 4

  2. A horizon scan exercise for aquatic invasive alien species in Iberian inland waters

    Science of the Total Environment, Vol. 869

  3. A multi-taxa assessment of aquatic non-indigenous species introduced into Iberian freshwater and transitional waters

    NeoBiota, Vol. 89, pp. 17-44

  4. Actuaciones de la Confederación Hidrográfica del Segura para la mejora ambiental de cauces vertientes al Mar Menor (Comunicación oral)

    IV Congreso Ibérico de Restauración Fluvial – Restauraríos 2023.

  5. Actuaciones de la Confederación Hidrográfica para la recuperación ambiental del río Segura (Comunicación oral)

    IV Congreso Ibérico de Restauración Fluvial – Restauraríos 2023.

  6. Análisis de las percepciones de los estudiantes del Grado en Educación Primaria sobre el uso del cine de animación de temática medioambiental

    Ápice: revista de educación científica, Vol. 7, Núm. 2, pp. 17-30

  7. Artistic Creation and Dissemination of Landscape in Hybrid Online Learning

    Arts Education, pp. 1-21

  8. Communication strategies in an international school citizen science program investigating marine litter

    Frontiers in Environmental Science, Vol. 11

  9. Corrigendum to ‘A horizon scan exercise for aquatic invasive alien species in Iberian inland waters’ Sci. Total Environ.869 (2023) 161798 (Science of the Total Environment (2023) 869, (S0048969723004138), (10.1016/j.scitotenv.2023.161798))

    Science of the Total Environment

  10. Diseño e implementación en Educación Secundaria Obligatoria de una secuencia de indagación para eliminar el virus SARS-CoV-2 de las manos

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 3, pp. 3802

  11. How do teachers, after their initial training, approach ramp research activities?

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

  12. Identificación de especies de vertebrados en la formación inicial del profesorado

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1501-1501

  13. Investigaciones secuenciadas por grado de autonomía para el desarrollo de prácticas científicas en 2º y 3º de ESO

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1103-1103

  14. Los libros de texto ante la problemática del consumo intensivo y la generación de residuos (comunicación)

    11th International Congress of Educational Sciences and Development

  15. Modelo científico y modelo cinético corpuscular en libros de texto. Análisis ontológico

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 44, pp. 141-160

  16. Más de 15 Años de voluntariado en la cuenca del Segura (Comunicación oral, river pitch)

    IV Congreso Ibérico de Restauración Fluvial – Restauraríos 2023.

  17. Non-indigenous aquatic fauna in transitional waters from the Spanish Mediterranean coast: A comprehensive assessment

    Marine Pollution Bulletin, Vol. 191

  18. Optimización de recursos en restauración de riberas: instalación de sensores de humedad en actuaciones en la cuenca hidrográfica del río Segura (Póster)

    IV Congreso Ibérico de Restauración Fluvial – Restauraríos 2023.

  19. Primary school pre-service teachers’ perception of documentary films as educational resources

    International Journal of Education and Practice, Vol. 11, Núm. 1, pp. 14-22

  20. Primary school student teachers as solvers of environmental problems

    9th Nordic Conference on Subject Education. Education, knowledge and Bildung in a global world (Libro de resúmenes)