Didáctica de las Ciencias Matemáticas y Sociales
Departamento
Universitat Autònoma de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat Autònoma de Barcelona (9)
2024
-
On the Theory of Praxeologies
Trends in Mathematics (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 179-188
-
Variable- and Person-centred meta-re-analyses of university students' learning strategies from a cross-cultural perspective
Higher Education, Vol. 87, Núm. 5, pp. 1227-1250
2023
-
Influence of the circadian cycle, sex and production stage on the reference values of parameters related to stress and pathology in porcine saliva
Porcine Health Management, Vol. 9, Núm. 1
-
Los paradigmas didácticos como componentes esenciales de la infraestructura del estudio de clases
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 251-258
2022
-
ATD on Relationships Between Research and Teaching. The Case of a Didactic Problem Concerning Real Numbers
Advances in the Anthropological Theory of the Didactic (Springer International Publishing), pp. 13-24
-
Advances in the Anthropological Theory of the Didactic
Springer International Publishing, pp. 1-352
-
Dialogue Between Theories in Didactics
Advances in the Anthropological Theory of the Didactic
-
Paradigm crisis in the step from tertiary to secondary mathematics education
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 53, Núm. 5, pp. 1153-1169
2021
-
Relaciones entre la investigación y la acción en didáctica de las matemáticas
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 20, pp. 23-39