Facultad de Ciencias del Deporte
Centro académico
Noelia
Belando Pedreño
Publicaciones en las que colabora con Noelia Belando Pedreño (24)
2024
-
Editorial: Physical education, health and education innovation
Frontiers in Psychology
2023
-
Conductas prosociales, actividad física y perfil de responsabilidad personal y social en niños y adolescentes
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 153, pp. 79-89
-
DB_Manuscript_ID_EJN-2022-09-29836.savDatabases manuscrip ID: EJN-2022-09-29836
figshare
-
DB_Manuscript_ID_EJN-2022-09-29836.savDatabases manuscrip ID: EJN-2022-09-29836
figshare
-
DB_Manuscript_ID_EJN-2022-09-29836.savDatabases manuscrip ID: EJN-2022-09-29836
figshare
-
Emotional intelligence, spelling performance and intelligence quotient differences based on the executive function profile of schoolchildren
European Journal of Neuroscience, Vol. 58, Núm. 8, pp. 3879-3891
2022
-
Descansos activos: aprendizaje en movimiento
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 75, pp. 19-25
-
Preservice Teachers from Physical Education: Differences between Ireland and Spain in Teaching Personal and Social Responsibility
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 14
-
School social climate and personal and social responsiblity of high school students in secondary school according to their motivational profile
Scientific Journal of Sport and Performance, Vol. 1, Núm. 4, pp. 309-320
-
The Effects of the ACTIVE VALUES Program on Psychosocial Aspects and Executive Functions
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1, pp. 595
-
“ACTIVE VALUES”: An Interdisciplinary Educational Programme to Promote Healthy Lifestyles and Encourage Education in Values—A Rationale and Protocol Study
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 16
2021
-
Estilo docente, clave para una menor percepción de violencia en educación física
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 21, Núm. 84, pp. 805-818
-
Gamificación y actividad física como elementos del plan de convivencia para la mejora del aprendizaje y la transmisión de valores en tiempos de Covid-19
Hacia un modelo de investigación sostenible en educación (Dykinson)
-
The Effect of an Active Breaks Program on Primary School Students’ Executive Functions and Emotional Intelligence
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 466-472
2020
-
Impact of a sustained TPSR program on students’ responsibility, motivation, sportsmanship, and intention to be physically active
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 39, Núm. 2, pp. 247-255
-
Improvements in physical activity levels after the implementation of an active-break-model-based program in a primary school
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 9
-
Influencia del estilo docente en la motivación y estilo de vida de adolescentes en Educación Física
Universitas psychologica, Vol. 19, Núm. 1
-
Personal and social responsibility programme effects, prosocial behaviours, and physical activity levels in adolescents and their families
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 9
2019
-
Achieving greater sportsmanship and decreasing school violence through responsibility and sport practice
Revista de psicología del deporte, Vol. 28, Núm. 2, pp. 151-160
-
Consecuencias psicosociales autodeterminadas mediante la promoción de responsabilidad en educación física
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 19, Núm. 75, pp. 415-430