Facultad de Economía y Empresa
Centre universitaire
Universitat de Barcelona
Barcelona, EspañaPublications en collaboration avec des chercheurs de Universitat de Barcelona (12)
2024
-
The urban–rural height gap: evidence from late nineteenth-century Catalonia
Cliometrica, Vol. 18, Núm. 1, pp. 103-149
2021
-
Sibship size, height and cohort selection: A methodological approach
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 24
2018
-
Biological Standards of Living in Rural Catalonia over the Long Run: A Comparison with Urban Areas (1840-1960)
Nutricion Hospitalaria, Vol. 35, Núm. Ext5, pp. 54-62
-
Twenty years of the Journal of Knowledge Management: a bibliometric analysis
Journal of Knowledge Management, Vol. 22, Núm. 8, pp. 1655-1687
2017
-
Sibship size and the biological standard of living in industrial Catalonia, c.1860–c.1920: a case study
History of the Family, Vol. 22, Núm. 2-3, pp. 333-363
2016
-
The biological standard of living in nineteenth-century industrial Catalonia: a case study
Revista de historia industrial, Núm. 64, pp. 77-118
2015
-
Especialcuestiones controvertidas en evaluación económica (III): intervenciones sanitarias en tres situaciones especiales: enfermedades raras, tratamientos al final de la viday externalidades en las evaluaciones
Revista Espanola de Salud Publica, Vol. 89, Núm. 3, pp. 237-247
-
Organització social del treball, salaris i mercat laboral a Catalunya: el cas d'una explicació agrària de la comarca de la Segarra a la darreria del segle XIX
Recerques: Història, economia i cultura, Núm. 70, pp. 83-123
-
Short-run forecasting of argentine gross domestic product growth
Emerging Markets Finance and Trade, Vol. 51, Núm. 3, pp. 473-485
-
Toward a more reliable picture of the economic activity: An application to Argentina
Economics Letters, Vol. 132, pp. 129-132
2014
-
Real-time forecasting US GDP from small-scale factor models
Empirical Economics, Vol. 47, Núm. 1, pp. 347-364
2013
-
Social media as marketing strategy: An explorative study on adoption and use by retailers
Advanced Series in Management, Vol. 11, pp. 197-215