Publicaciones (54) Publicaciones de Maria Rubio Aparicio

2024

  1. A practical approach to quantitative research designs

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 17, Núm. 35, pp. 117-132

  2. Reproducibility of Published Meta-Analyses on Clinical-Psychological Interventions

    ADVANCES IN METHODS AND PRACTICES IN PSYCHOLOGICAL SCIENCE, Vol. 7, Núm. 1

2023

  1. Effective methods to support highly sensitive children and adults

    Psychological aspects of human high sensitivity: concepts - identification - support. Academic handbook (Innovatio Press Publishing House), pp. 99-120

  2. Effectiveness of nontechnical skills educational interventions in the context of emergencies: A systematic review and meta-analysis

    Australian Critical Care, Vol. 36, Núm. 6, pp. 1159-1171

  3. Environmental sensitivity: conceptualization and explanation of high sensitivity models

    Psychological aspects of human high sensitivity: concepts - identification - support. Academic handbook (Innovatio Press Publishing House), pp. 9-31

  4. Neurocognitive Suicide and Homicide Markers in Patients with Schizophrenia Spectrum Disorders: A Systematic Review

    Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 6

2022

  1. A Meta-analysis of Gut Microbiota in Children with Autism

    Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 52, Núm. 3, pp. 1374-1387

  2. A meta-review of transparency and reproducibility-related reporting practices in published meta-analyses on clinical psychological interventions (2000–2020)

    Behavior Research Methods, Vol. 54, Núm. 1, pp. 334-349

  3. A reliability generalization meta-analysis of the Padua Inventory-Revised (PI-R)

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 22, Núm. 1, pp. 61-70

  4. Adaptación al español y validación del cuestionario UGEQ para evaluar la cohesión grupal en estudiantes universitarios

    Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria, Vol. 17, Núm. 1, pp. 1-15

  5. Calidad de sueño y rendimiento académico: Estudio preliminar

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1433-1448

  6. Cognitive-Behavioral Therapy and Anxiety and Depression Level in Pediatric Obsessive-Compulsive Disorder:: A Systematic Review and Meta-Analysis

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 353-364

  7. Overviews of Reviews: Concept and Development

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 2, pp. 175-181

2021

  1. A Reliability Generalization Meta-analysis of the Dimensional Obsessive-Compulsive Scale

    Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 481-489

  2. Adaptación de las experiencias didácticas para la virtualización del proceso de enseñanza-aprendizaje en la era de la covid-19

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 945-964

  3. Adquisición de competencias profesionales en el ámbito de la promoción de la salud de las personas mayores frente a la COVID- 19

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1781-1798

  4. Competencias digitales como clave estratégica de la formación universitaria

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1305-1322

  5. Concentrations of bisphenol-A in adults from the general population: A systematic review and meta-analysis

    Science of the Total Environment, Vol. 775

  6. Improving the reporting quality of reliability generalization meta-analyses: The REGEMA checklist

    Research Synthesis Methods, Vol. 12, Núm. 4, pp. 516-536

  7. Sleep quality, mental and physical health: A differential relationship

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 2, pp. 1-8