Publications (91) Maria del Carmen Alarcon del Amo publications

filter_list

2025

  1. Consumers’ healthy lifestyle as a determinant of the influence of microcelebrities and microinfluencers

    European journal of management and business economics, Vol. 34, Núm. 2, pp. 133-148

2024

  1. Assessing the provisions for sustainability in economics degree programmes

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 25, Núm. 6, pp. 1156-1179

  2. Consumers’ healthy lifestyle as a determinant of the influence of microcelebrities and microinfluencers

    European Journal of Management and Business Economics

  3. Do sustainability motivations drive satisfaction and engagement in the sharing economy, or is it just price and convenience? Some answers in a collaborative housing context

    Journal of Hospitality and Tourism Insights, Vol. 7, Núm. 1, pp. 291-311

  4. Evaluación de la sostenibilización curricular: Utilidad, satisfacción y recomendación en la educación superior

    Innovación en acción: casos y experiencias en la docencia de ciencias económicas y empresariales (Dykinson), pp. 480-496

  5. Is tourist accommodation homogeneous? An analysis of the adults-only category through a three-step approach

    Consumer Behavior in Tourism and Hospitality, Vol. 19, Núm. 2, pp. 284-296

  6. Market orientation, integrated marketing communications, and small and medium-sized enterprises (SMEs) performance: A comparison between developed and developing economies

    European Research on Management and Business Economics, Vol. 30, Núm. 3, pp. 84-96

  7. Marketing con propósito: Cómo empoderar al estudiantado para impulsar el cambio sostenible a través del aprendizaje-servicio en el mundo de las ONG y los ODS

    Innovación en acción: casos y experiencias en la docencia de ciencias económicas y empresariales (Dykinson), pp. 233-252

  8. Metodologías innovadoras para la inclusión de los ODS en el marketing universitario: Un análisis comparativo de enfoques y resultados

    Derecho, economía y sociedad: innovación docente en la educación superior (Egregius editorial), pp. 39-54

  9. Prosumers and sustainable development: An international assessment in the field of renewable energy

    Sustainable Futures, Vol. 7

  10. Unveiling the dynamics of exporting firms: How social media shapes export costs and relationships

    International Business Review, Vol. 33, Núm. 5

2023

  1. A latent approach in the fashion retailing context: segmenting co-creator users

    Fashion and Textiles, Vol. 10, Núm. 1

  2. Casos de éxito de soluciones de digitalización en PYMES

    Estímulo de la demanda tecnológica para la aceleración tecnológica y apoyo a los sectores estratégicos de la Región de Murcia en el marco de la OFICINA ACELERA PYME - Región de Murcia de CTM (Laborum), pp. 209-243

  3. Digitalización en el área comercial

    Estímulo de la demanda tecnológica para la aceleración tecnológica y apoyo a los sectores estratégicos de la Región de Murcia en el marco de la OFICINA ACELERA PYME - Región de Murcia de CTM (Laborum), pp. 47-76

  4. Estímulo de la demanda tecnológica para la aceleración tecnológica y apoyo a los sectores estratégicos de la Región de Murcia en el marco de la OFICINA ACELERA PYME - Región de Murcia de CTM

    Laborum

  5. Fomentando la innovación en la educación superior: Análisis de las percepciones delos estudiantes al abordar los ODS a través de trabajos en grupo

    Innovación en la formación docente y en el desarrollo de competencias en el aprendizaje de las ciencias económicas y empresariales (Dykinson), pp. 670-687

  6. Heterogeneous attitudes and behaviors in relation to participation in the ecotourism: Do customer segments play a role?

    Heliyon, Vol. 9, Núm. 7

  7. Integración de los objetivos de desarrollo sostenible y la agenda 2030 en el contexto de las asignaturas de marketing: Un enfoque para la sostenibilidad empresarial

    Innovación en la formación docente y en el desarrollo de competencias en el aprendizaje de las ciencias económicas y empresariales (Dykinson), pp. 721-737

  8. La digitalización en la PYME

    Estímulo de la demanda tecnológica para la aceleración tecnológica y apoyo a los sectores estratégicos de la Región de Murcia en el marco de la OFICINA ACELERA PYME - Región de Murcia de CTM (Laborum), pp. 17-44

  9. Variation of Customer Performance Influence on IMC Outcomes in Different Size Companies in Inter-Country Context: An Abstract

    Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science (Springer Nature), pp. 349-350