Publications (86) Maria Del Carmen Alarcon Del Amo publications

filter_list

2024

  1. Assessing the provisions for sustainability in economics degree programmes

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 25, Núm. 6, pp. 1156-1179

  2. Do sustainability motivations drive satisfaction and engagement in the sharing economy, or is it just price and convenience? Some answers in a collaborative housing context

    Journal of Hospitality and Tourism Insights, Vol. 7, Núm. 1, pp. 291-311

  3. Evaluación de la sostenibilización curricular: Utilidad, satisfacción y recomendación en la educación superior

    Innovación en acción: casos y experiencias en la docencia de ciencias económicas y empresariales (Dykinson), pp. 480-496

  4. Is tourist accommodation homogeneous? An analysis of the adults-only category through a three-step approach

    Consumer Behavior in Tourism and Hospitality, Vol. 19, Núm. 2, pp. 284-296

  5. Market orientation, integrated marketing communications, and small and medium-sized enterprises (SMEs) performance: A comparison between developed and developing economies

    European Research on Management and Business Economics, Vol. 30, Núm. 3, pp. 84-96

  6. Marketing con propósito: Cómo empoderar al estudiantado para impulsar el cambio sostenible a través del aprendizaje-servicio en el mundo de las ONG y los ODS

    Innovación en acción: casos y experiencias en la docencia de ciencias económicas y empresariales (Dykinson), pp. 233-252

  7. Prosumers and sustainable development: An international assessment in the field of renewable energy

    Sustainable Futures, Vol. 7

  8. Unveiling the dynamics of exporting firms: How social media shapes export costs and relationships

    International Business Review, Vol. 33, Núm. 5

2023

  1. A latent approach in the fashion retailing context: segmenting co-creator users

    Fashion and Textiles, Vol. 10, Núm. 1

  2. Casos de éxito de soluciones de digitalización en PYMES

    Estímulo de la demanda tecnológica para la aceleración tecnológica y apoyo a los sectores estratégicos de la Región de Murcia en el marco de la OFICINA ACELERA PYME - Región de Murcia de CTM (Laborum), pp. 209-243

  3. Digitalización en el área comercial

    Estímulo de la demanda tecnológica para la aceleración tecnológica y apoyo a los sectores estratégicos de la Región de Murcia en el marco de la OFICINA ACELERA PYME - Región de Murcia de CTM (Laborum), pp. 47-76

  4. Estímulo de la demanda tecnológica para la aceleración tecnológica y apoyo a los sectores estratégicos de la Región de Murcia en el marco de la OFICINA ACELERA PYME - Región de Murcia de CTM

    Laborum

  5. Fomentando la innovación en la educación superior: Análisis de las percepciones delos estudiantes al abordar los ODS a través de trabajos en grupo

    Innovación en la formación docente y en el desarrollo de competencias en el aprendizaje de las ciencias económicas y empresariales (Dykinson), pp. 670-687

  6. Heterogeneous attitudes and behaviors in relation to participation in the ecotourism: Do customer segments play a role?

    Heliyon, Vol. 9, Núm. 7

  7. Integración de los objetivos de desarrollo sostenible y la agenda 2030 en el contexto de las asignaturas de marketing: Un enfoque para la sostenibilidad empresarial

    Innovación en la formación docente y en el desarrollo de competencias en el aprendizaje de las ciencias económicas y empresariales (Dykinson), pp. 721-737

  8. La digitalización en la PYME

    Estímulo de la demanda tecnológica para la aceleración tecnológica y apoyo a los sectores estratégicos de la Región de Murcia en el marco de la OFICINA ACELERA PYME - Región de Murcia de CTM (Laborum), pp. 17-44

  9. Variation of Customer Performance Influence on IMC Outcomes in Different Size Companies in Inter-Country Context: An Abstract

    Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science (Springer Nature), pp. 349-350

2022

  1. Co-Assessment and self-Assessment as types of evaluation in an online and offline blended learning

    International Conference on Higher Education Advances

  2. Consumers’ Environmental Sustainability Perceptions on Their Attitude: The Moderating Effect of Price: An Abstract

    Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science (Springer Nature), pp. 55-56

  3. The use of WhatsApp groups in the learning process

    Nuevas corrientes de la innovación en la universidad (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 43-51