Ursula
Faura Martinez
Profesores Titulares de Universidad
Matilde
Lafuente Lechuga
Profesores Titulares de Universidad
Matilde Lafuente Lechuga-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (58)
2024
-
Evaluation and assessment as main concerns of higher education students after COVID-19 confinement
Innovation: The European Journal of Social Science Research
-
Evaluation of the concerns of Spanish university students in the face of current major challenges
Evaluation and Program Planning, Vol. 103
-
Teaching sustainability in higher education by integrating mathematical concepts
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 25, Núm. 1, pp. 62-77
2023
-
Desigualdad social y territorial de la educación en España
REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 13, Núm. 2, pp. 166-195
2022
-
Mathematical Modeling and the Use of Network Models as Epidemiological Tools
Mathematics, Vol. 10, Núm. 18
-
Sustainability of the Spanish university system during the pandemic caused by COVID-19
Educational Review, Vol. 74, Núm. 3, pp. 645-663
-
Territorial efficiency of social spending in Spain
International Journal of Social Economics, Vol. 49, Núm. 2, pp. 153-175
-
¿Desigualdad territorial en Selectividad?: analizando la asignatura de matemáticas en Ciencias Sociales
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 1, pp. 69-87
2021
-
Embedding sustainability in the economics degree of the faculty of economics and business of the university of murcia: A methodological approach
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 16
-
Sustainability, big data and mathematical techniques: A bibliometric review
Mathematics, Vol. 9, Núm. 20
2020
-
Actividades para incluir la sostenibilidad en la materia de matemáticas en educación superior
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Análisis del conocimiento, actitud y comportamiento del alumnado de economía de bachillerato
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Assessment of sustainable development in secondary school economics students according to gender
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 13
-
Mathematics applied to the economy and sustainable development goals: A necessary relationship of dependence
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 11, pp. 1-12
-
Riesgo de exclusión y política social en Cantabria
Riesgo de exclusión y políticas sociales autonómicas en España (Tirant Humanidades), pp. 251-281
-
Riesgo de exclusión y política social en la Región de Murcia
Riesgo de exclusión y políticas sociales autonómicas en España (Tirant Humanidades), pp. 551-583
-
Social and Territorial Cohesion in Spain: Relevance of the Socioeconomic Context
Social Indicators Research, Vol. 150, Núm. 2, pp. 501-547
2019
-
El trabajo de fin de grado en las facultades de economía y empresa españolas desde la perspectiva de los docentes
Journal of Management and Business Education, Vol. 2, Núm. 3, pp. 215-230
-
Employment exclusion in Spain: a territorial approach
Applied Economic Analysis, Vol. 27, Núm. 80, pp. 127-149
-
Evaluación de vídeos de conceptos matemáticos elaborados por los estudiantes
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 31, Núm. 4, pp. 855-864