Métodos de Investigación y Evaluación en Ciencias Sociales
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (19)
2024
2023
-
Determinantes académicos y motivacionales en función del género del alumnado de Formación Profesional
Revista de educación, Núm. 399, pp. 11-38
2022
-
Academic self-efficacy and future work skills in unaccompanied foreign minors: structural equation analysis according to residence time
European Journal of Social Work, Vol. 25, Núm. 4, pp. 681-695
-
Exploring Inequality Through Service Learning in Higher Education: A Bibliometric Review Study
Frontiers in Psychology, Vol. 13
2021
-
Concentrations of bisphenol-A in adults from the general population: A systematic review and meta-analysis
Science of the Total Environment, Vol. 775
2020
-
Academic self-efficacy in unaccompanied foreign minors: Structural equation modelling according to schooling
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
-
Aprendizaje a través de metodologías activas: gamificación, escape room y flipped learning para la atención a la diversidad
Investigación y experiencias de innovación pedagógica inclusiva en una sociedad intercultural y en red (Dykinson), pp. 173-181
-
The psychological consequences of covid-19 and lockdown in the Spanish population: An exploratory sequential design
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 22, pp. 1-17
2018
-
Apoyo a la autonomía y percepción de las características de la educación deportiva en alumnado de educación secundaria obligatoria. Influencia de una temporada de educación deportiva
Journal of sport and health research, Vol. 10, Núm. 1, pp. 191-202
-
Differential Item Functioning: Beyond validity evidence based on internal structure
Psicothema, Vol. 30, Núm. 1, pp. 104-109
2017
-
How Does Polytomous Item Bias Affect Total-group Survey Score Comparisons?
Sociological Methods and Research, Vol. 46, Núm. 3, pp. 586-603
2016
-
Using Mixed Methods to Interpret Differential Item Functioning
Applied Measurement in Education, Vol. 29, Núm. 1, pp. 1-16
2011
-
EASY-DIF: Software for analyzing differential item functioning using the Mantel-Haenszel and standardization procedures
Applied Psychological Measurement, Vol. 35, Núm. 6, pp. 483-484
2009
-
Efficacy of effect size measures in logistic regression: An application for detecting DIF
Methodology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 18-25
-
Evaluación de concordancia entre formación ofertada y las necesidades formativas en el contexto rural: análisis de la comarca de Alhama de Granada
Educación, investigación y desarrollo social: actas del XIV Congreso de Modelos de Investigación Educativa
2008
-
Brief form of the social phobia and anxiety inventory (SPAI-B) for adolescents
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 24, Núm. 3, pp. 150-156
2007
-
Factores psicosociales relacionados con el consumo de alcohol y tabaco en adolescentes españoles
International journal of clinical and health psychology, Vol. 7, Núm. 2, pp. 403-420
2005
-
Regresión logística: Alternativas de análisis en la detección del funcionamiento diferencial del ítem
Psicothema, Vol. 17, Núm. 3, pp. 509-515
2004
-
Relationships among social anxiety measures and their invariance : A confirmatory factor analysis
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 20, Núm. 3, pp. 172-179