Exploring JASP as a data analysis tool in L2 researcha snapshot

  1. McBride, Sophie 1
  2. Garcés-Manzanera, Aitor 2
  1. 1 Universidad de Murcia
    info

    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

  2. 2 Universidad del Atlántico Medio
Aldizkaria:
TEISEL. Tecnologías para la investigación en segundas lenguas

ISSN: 2696-676X

Argitalpen urtea: 2024

Zenbakien izenburua: Tecnologies per a la recerca en segones llengües

Zenbakia: 3

Mota: Artikulua

DOI: 10.1344/TEISEL.V3.45189 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openSarbide irekia editor

Beste argitalpen batzuk: TEISEL. Tecnologías para la investigación en segundas lenguas

Laburpena

Aquest article explora el potencial de JASP (Jeffreys's Amazing Statistics Program, https://jasp-stats.org/) com a eina estadística robusta per avançar en la recerca sobre l'Adquisició de Segones Llengües (ASL), amb un èmfasi específic en la seva aplicació en el domini de l'escriptura de L2. El domini de l'escriptura en una segona llengua és una habilitat complexa i polifacètica que exigeix una investigació empírica rigorosa per descobrir perspectives i patrons matisats. JASP, conegut per la seva interfície fàcil d'usar i les seves capacitats estadístiques avançades, es perfila com un instrument prometedor per als investigadors que busquen desentranyar els secrets del desenvolupament de l'escriptura en L2. L'article comença proporcionant una visió general de les característiques incorporades a JASP i continua discutint algunes de les investigacions existents al camp d'ASL que implementa JASP com una eina d'anàlisi de dades. A continuació, s'ofereix una descripció detallada de l'ús de JASP a dos treballs d'escriptura de L2, en què es discuteixen les decisions d'anàlisi de dades. A més, la discussió aprofundeix en les implicacions pràctiques de la utilització de JASP en la investigació de l'escriptura en L2, incloent-hi la capacitat per acomodar mostres de mida petita, manejar interaccions complexes i facilitar anàlisis transparents i reproduïbles. L'article conclou advocant per l'adopció generalitzada de JASP en la recerca de SLA, alhora que postula que la seva integració promet avançar en la comprensió de les complexitats del desenvolupament de l'escriptura en L2 i contribuir al perfeccionament dels enfocaments pedagògics en l'ensenyament de segones llengües.