El patrimonio cultural inmaterial en la formación inicial del profesorado de Educación Primaria

  1. Ponsoda López de Atalaya, Santiago 1
  2. Pinto, Helena 2
  3. Moreno Vera, Juan Ramon 3
  4. Ponce-Gea, Ana Isabel 4
  1. 1 Universitat d'Alacant
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    Universitat d'Alacant

    Alicante, España

    ROR https://ror.org/05t8bcz72

  2. 2 Universidade do Porto - CITCEM
  3. 3 Universidad de Murcia
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    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

  4. 4 Universitat d’Alacant / Universidad de Alicante
Revista:
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales

ISSN: 0214-4379

Año de publicación: 2023

Número: 44

Páginas: 31-50

Tipo: Artículo

DOI: 10.7203/DCES.44.26373 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

This research is based on an educational experience developed within the framework of initial teacher training and its main objectives are to find out the notions of future teachers concerning intangible heritage and the integration of its different manifestations in classroom teaching programs. In this sense, a semi-experimental methodology was used with a pretest and posttest design based on an educational action that allowed us to reflect on the potential of this type of heritage and its application in the Primary Education stage through educational technologies. The training program was carried out in the Degree in Primary Education Teaching at the University of Alicante with 52 participants. The results show the importance given to this type of heritage and the need to implement specific educational programs for the training of future teachers.

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  • CÓMO CITAR ESTE ARTÍCULO Ponsoda-López de Atalaya, S., Pinto, H., Moreno-Vera, J.R. y Ponce-Gea, A.I. (2023). El patrimonio cultural inmaterial en la formación inicial del profesorado de Educación Primaria. Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 44, 31-50. DOI: 10.7203/DCES.44.26373