Consumer choice in competitive location models
- Colomé Perales, Rosa
- Daniel Serra de la Figuera Directeur/trice
Université de défendre: Universitat Pompeu Fabra
Fecha de defensa: 27 février 2003
- Blas Pelegrín Pelegrín President
- Helena Ramalhinho Lourenço Secrétaire
- Michael Greenacre Rapporteur
- Justo Puerto Albandoz Rapporteur
- Dolores Santos Peñate Rapporteur
Type: Thèses
Résumé
Lobjectiu bàsic daquesta tesis doctoral és la incorporació dels models de preferència revelada delecció del consumidor en els models de localització competitiva en entorns discrets que tenen com a objectiu maximitzar la captura. Després de la introducció i de la revisió de la literatura, el capítol 3 analitza la importància que té reflectir la conducta real del consumidor respecte a com aquest té en compte la distancia, i com això afecta a la optimalitat de les localitzacions que sobtenen en aquests models. Després danalitzar la característica distancia, el capítol 4 presenta una nova metodologia per determinar quines altres característiques (a més de la distancia) shan dintroduir en els models de Màxima Captura i com shan de representar fent servir el model MCI (Multiplicative Competitive Interaction model) com a model delecció del consumidor. La metodologia saplica a dos entorns reals: Barcelona i Milton Keynes. El capítol 5 presenta el New Chance Constrained Maximum Capture Location Problem. Aquest model de màxima captura, a més dintroduir les teories delecció del consumidor, introdueixen una nova restricció estocàstica de llindar de rendibilitat. Finalment en el capítol 6 es presenten els algoritmes desenvolupats per a resoldre els models presentats en els capítols 3 i 5. Concretament, es desenvolupen i testejen dues metaheurístiques basades en les metaheurístiques GRASP, Ant System i TABU Search.