Consumer choice in competitive location models

  1. Colomé Perales, Rosa
Zuzendaria:
  1. Daniel Serra de la Figuera Zuzendaria

Defentsa unibertsitatea: Universitat Pompeu Fabra

Fecha de defensa: 2003(e)ko otsaila-(a)k 27

Epaimahaia:
  1. Blas Pelegrín Pelegrín Presidentea
  2. Helena Ramalhinho Lourenço Idazkaria
  3. Michael Greenacre Kidea
  4. Justo Puerto Albandoz Kidea
  5. Dolores Santos Peñate Kidea

Mota: Tesia

Teseo: 188524 DIALNET lock_openTDX editor

Laburpena

Lobjectiu bàsic daquesta tesis doctoral és la incorporació dels models de preferència revelada delecció del consumidor en els models de localització competitiva en entorns discrets que tenen com a objectiu maximitzar la captura. Després de la introducció i de la revisió de la literatura, el capítol 3 analitza la importància que té reflectir la conducta real del consumidor respecte a com aquest té en compte la distancia, i com això afecta a la optimalitat de les localitzacions que sobtenen en aquests models. Després danalitzar la característica distancia, el capítol 4 presenta una nova metodologia per determinar quines altres característiques (a més de la distancia) shan dintroduir en els models de Màxima Captura i com shan de representar fent servir el model MCI (Multiplicative Competitive Interaction model) com a model delecció del consumidor. La metodologia saplica a dos entorns reals: Barcelona i Milton Keynes. El capítol 5 presenta el New Chance Constrained Maximum Capture Location Problem. Aquest model de màxima captura, a més dintroduir les teories delecció del consumidor, introdueixen una nova restricció estocàstica de llindar de rendibilitat. Finalment en el capítol 6 es presenten els algoritmes desenvolupats per a resoldre els models presentats en els capítols 3 i 5. Concretament, es desenvolupen i testejen dues metaheurístiques basades en les metaheurístiques GRASP, Ant System i TABU Search.