Què li passa al coronavirus en presència de sabó? Les lleis ponderals per diferenciar canvis físics de canvis químics

  1. Marina Martínez Carmona 1
  2. Luisa López Banet
  3. María Rut Jiménez Liso
  1. 1 Universidad de Murcia
    info

    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

Revista:
Educació Química. EduQ

ISSN: 2013-1720 2013-1755

Any de publicació: 2022

Títol de l'exemplar: 30 números d’Educació Química EduQ

Número: 30

Tipus: Article

DOI: 10.2436/20.2003.02.232 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

Altres publicacions en: Educació Química. EduQ

Resum

Presentem una seqüència d’activitats basada en la indagació amb un context d’actualitat, «Què li passa al coronavirus en presència de sabó?», amb l’objectiu principal de construir el coneixement químic necessari per diferenciar entre canvis físics i químics. Aquesta diferenciació ha generat controvèrsia i dificultats descrites en la investigació didàctica. La seqüència s’inspira en un tema de la història de la química com a estratègia de diferenciació: les lleis ponderals