¿Cómo estamos formando a las futuras maestras para enseñar ciencias en el grado de educación infantil?

  1. Antonio de Pro Bueno 1
  2. Carlos de Pro Chereguini 1
  3. José Cantó Doménech 2
  1. 1 Universidad de Murcia
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    Universidad de Murcia

    Murcia, España

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  2. 2 Universitat de València
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    Universitat de València

    Valencia, España

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Revista:
UTE Teaching & Technology: Universitas Tarraconensis

ISSN: 1135-1438 2385-4731

Año de publicación: 2019

Número: 2019

Páginas: 88-99

Tipo: Artículo

DOI: 10.17345/UTE.2019.2.2657 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

The initial training of teachers to teach sciences in Early Childhood Education is a less worked field of investigation than other ambits of the Didactics of Experimental Sciences. A few years ago, a reform of the Early Childhood Education Degree was carried out. This reform incorporated the elaboration of Teaching Guides (TG) of the subjects that make up the study plan of degree. The aim of this work is to analyze the TG of Didactics of Experimental Sciences, produced in some university centers in Spain. In particular, we focus on the distribution by subject, competencies, contents, methodologies and evaluation criteria.

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