Conciencia emocional en situaciones motrices cooperativas lúdicas y expresivas en Bachilleratoperspectiva de género
- José Alonso Roque 1
- Marta Marín Guillén 1
- Juan Luis Yuste Lucas 1
- Pere Lavega Burgués 2
- Gemma Gea García 3
-
1
Universidad de Murcia
info
- 2 INEF-C Lérida
-
3
Universidad Católica San Antonio
info
ISSN: 1989-466X, 1699-2105
Any de publicació: 2019
Títol de l'exemplar: Educación para la participación ciudadana: estudios y propuestas.
Volum: 37
Número: 1
Pàgines: 195-212
Tipus: Article
Altres publicacions en: Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación
Resum
The aim of this study was to investigate the emotions experienced by eleventh grade students in physical education classes involving motor cooperative situations in ludic and expressive contexts. Data were obtained through the administration with 24 high school students of the questionnaire “Games and Emotions Scale” (GES) at the end of each session. The study was descriptive, correlational and comparative, and included two conditions (the two different types of teaching sessions). Results indicate that, regardless of gender and type of session, positive emotions are held to be the most intense, followed by ambiguous and negative emotions.
Informació de finançament
Parte de este trabajo ha recibido financiación del Ministerio de Ciencia e Innovación. Proyectos I+D+i. Ref. DEP2010-21626-C03-01; DEP2010-21626-C03-02; DEP2010-21626-C03-03. También ha recibido financiación de la Agencia de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca de la Generalitat (AGAUR-INEFC). Ref. 2009SGR1404; VCP/3346/2009.Finançadors
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Ministerio de Ciencia e Innovación
Spain
- DEP2010-21626-C03-01
- DEP2010-21626-C03-02
- DEP2010-21626-C03-03
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Agencia de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca
Spain
- 2009SGR1404
- VCP/3346/2009
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INEFC
Spain
- 2009SGR1404
- VCP/3346/2009
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