Desde una metodología de investigación artística abierta y en red / diez años creciendo y creando conocimiento

  1. Ortuño Mengual, Pedro 1
  1. 1 Universidad de Murcia
    info

    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

Journal:
Arte y políticas de identidad

ISSN: 1889-979X

Year of publication: 2018

Issue: 18

Pages: 9-10

Type: Article

More publications in: Arte y políticas de identidad

Abstract

Ten years ago the beginning of the journal Art and Identity Policies, a journal that addresses the various scientific subject areas related to art and identity politics. Double the user can access their content in open through the web and through a paper publication that is distributed in various university libraries, museums and research centers. It contains original articles of investigation and theoretical revision, as much in the basic and methodological scopes as applied to the art. It also includes a section dedicated to interviews, artistic interventions, counter-texts and reviews. The magazine was promoted by the research group Arte y Políticas de Identidad of the Faculty of Fine Arts of the University of Murcia in 2009, publishing its first monograph that same year.

Bibliographic References

  • Dragona, D. (2015). DATENSPIEL/ DATAPLAY: From critical awareness to emancipation: four workshops led by artists for the citizens of Athens. Arte y Políticas de Identidad (12). Recuperado (30/05/2018) de: http://revistas.um.es/api/article/view/236061
  • Castañer, X (2017). Diálogo entre Oriente y Occidente en la construcción del género: La fotografía como soporte de discurso y resistencia. Arte y Políticas de Identidad (17). Recuperado (30/05/2018) de: http://revistas.um.es/api/article/view/319971
  • Caetano, J. (2015). La emergencia de la multitud y las prácticas de crowdmapping: Reflexionando sobre los espacios posmodernos y sus narrativas. Arte y Políticas de Identidad (12). Recuperado (30/05/2018) de: http://revistas.um.es/api/article/ view/236081
  • Arce, Y. (2015). Relatos de exclusión. Indagaciones poscoloniales sobre raza y marginalidad en el cine de Sara Gómez. Arte y Políticas de Identidad (13). Recuperado (30/05/2018) de: http://revistas.um.es/api/article/view/250901
  • Ribeiro, R. (2015). ¿Meter el arte en el mundo? Sociedad, conducta y arte en las propuestas de Tania Bruguera. Arte y Políticas de Identidad (13). Recuperado (30/05/2018) de: http://revistas.um.es/api/article/view/250921
  • Alcaide, A. (2015). Identidades en tránsito: Reformulando el Caribe desde España a través de la obra de Gertrudis Rivalta y Brenda Cruz. Arte y Políticas de Identidad (13). Recuperado (30/05/2018) de: http://revistas.um.es/api/article/view/250961
  • Wood, Y. (2015). Artistas del Caribe hispano, visiones críticas de ciudadanía e identidad. Arte y Políticas de Identidad (13). Recuperado (30/05/2018) de: http:// revistas.um.es/api/article/view/250941
  • Alonso-Sanz, A. (2016). Creatividad en el diseño de instrumentos de recogida de datos: Las preferencias espaciales experimentadas por escolares. Arte y Políticas de Identidad (14). Recuperado (30/05/2018) de: http://revistas.um.es/api/article/ view/280441
  • Caro, M. (2016). La página como soporte plástico. El caso de Adventure Series de Tracey Moffatt. Arte y Políticas de Identidad (14). Recuperado (30/05/2018) de: http://revistas.um.es/api/article/view/280591
  • Ortuño, P. (2016). Estrategias metodológicas de aprendizaje cooperativo y de producción artística en la universidad. Arte y Políticas de Identidad (14). Recuperado (30/05/2018) de: http://revistas.um.es/api/article/view/280601
  • Berzosa, A. (2017). Sexopolíticas del cine marginal de los años 70 en España. Arte y Políticas de Identidad (15). Recuperado (30/05/2018) de: http://revistas.um.es/api/ article/view/317021
  • Pol, A. Espacios textuales para la memoria del trauma: la corporalidad dictada en Dictée. Arte y Políticas de Identidad (15). Arte y Políticas de Identidad (15). Recuperado (30/05/2018) de: http://revistas.um.es/api/article/view/317121
  • Silva, V. (2017). Capitalismo foráneo, narrativas paralelas, nociones de lo local. Una tejeduría de experiencias femeninas en Isla Lemuy. Arte y Políticas de Identidad (16). Recuperado (30/05/2018) de: http://revistas.um.es/api/article/view/319981
  • Milano, L. (2016). Reventando cadenas: postpornografía, performance y feminismo en la obra de Nadia Granados. Arte y Políticas de Identidad (15). Recuperado (30/05/2018) de: http://revistas.um.es/api/article/view/284471