Herramienta de recuperación y difusión patrimonialLos museos navales y marítimos del ámbito hispanohablante
- Fernando Díaz Pérez 1
- Lorena Martínez Solís 1
- Celia Chaín Navarro 1
-
1
Universidad de Murcia
info
ISSN: 1989-9289
Year of publication: 2016
Issue Title: Mitologías en la cultura popular actual
Issue: 7
Pages: 553-574
Type: Article
More publications in: El Futuro del Pasado: revista electrónica de historia
Abstract
This article systematizes the information available for all the Naval and Maritime Museums in Spain and the Spanish-speaking countries of Latin America. The aim is to develop an online tool that will be permanently available from any location and will bring together useful and essential data about this type of cultural institutions, being serviceable for general users and particularly for researchers.
Bibliographic References
- Aguilera, J. L. (2006). Blogs: una herramienta de difusión para profesionales de la información. Tk, (18), pp. 173-180. Recuperado el 12/02/2015, de .
- Armada Bolivariana. Glosario de términos navales. Recuperado el 01/05/2014, de .
- Barjot, P., Savant, J. (1965). Historia mundial de la Marina. Madrid: Continente.
- Corbett, J. S. (1988). Some principles of maritime strategy. Annapolis, MD: Naval Institute Press. Obra publicada originalmente en 1911.
- Diccionario Náutico. Recuperado el 01/05/2014, de .
- Fernández de Navarrete, M. (1831). Diccionario marítimo español. Madrid: Imprenta Real. Recuperado el 08-05-2014, de .
- Franganillo, J., Catalán-Vega, M. A. (2005). Bitácoras y sindicación de contenidos: dos herramientas para difundir información. BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació (15). Recuperado el 12/02/2015, de .
- Luca Lo Basso, Director del Laboratorio Naval y Marítimo del Departamento de Historia Moderna en la Universidad de Génova.. Consultado vía correo electrónico el 30/05/2014, de .
- Real Academia Española. Recuperado el 14/06/2014, de .
- Samhaber, E. (1960). Los Grandes Viajes a lo Desconocido. Buenos Aires: El Ateneo.
- Sánchez, J. M. M. (1997). Directorio de museos en Internet. Museo: Revista de la Asociación Profesional de Museólogos de España (2), pp. 339-341. Recuperado el 20/08/2014, de .
- Solís Oyarzún, E. (1999). Algunas consideraciones sobre la estrategia marítima. Revismar, 116 (848), pp. 13. Recuperado el 12/07/2014, de .
- Solís Oyarzún, E. (1998). El poderío marítimo. Revismar, 115 (843), pp. 109. Recuperado el 12/07/2014, de .
- Torres-Salinas, D., Delgado-López-Cózar, E. (2009). Estrategia para mejorar la difusión de los resultados de investigación con la Web 2.0. El profesional de la información, 18(5), pp. 534-539. Recuperado el 12/02/2015, de .