Metodología cualitativa en el estudio del juego tradicional

  1. Francisco Lagardera Otero 1
  2. Pere Lavega Burgués 1
  3. Joseba Etxebeste Otegi 2
  4. José Ignacio Alonso Roque 3
  1. 1 Instituto Nacional de Educación Física de Cataluña (INEFC) -Universidad de Lleida (España)
  2. 2 Facultad de Educación y Deporte. Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea (España)
  3. 3 Departamento de Expresión Plástica, Musical y Dinámica.Facultad de Educación. Universidad de Murcia (España)
Journal:
Apunts: Educación física y deportes

ISSN: 1577-4015 2014-0983

Year of publication: 2018

Issue: 134

Pages: 20-38

Type: Article

DOI: 10.5672/APUNTS.2014-0983.ES.(2018/4).134.02 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

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Abstract

This text presents one way to apply the qualitative methodology to study the emotional experience sparked by different categories of motor games. This proposal is contextualized in the theoretical underpinnings of the education of motor behaviors and in the use of mixed methodologies. The three phases of content analysis are explained applied to comments from different groups of participants in Spain, Portugal, Switzerland and Brazil (university students and primary and secondary school students) gotten from the validated Games and Emotion Scale (GES) questionnaire and reflective interviews. This avenue of research has enabled conceptual maps interpreting the emotional experience of the different kinds of games to be developed and educational proposals for professionals in modern physical education to be presented.

Funding information

Este trabajo ha contado con el apoyo del Ministerio de Economía y Competitividad de España, bajo el proyecto coordinado DEP2010-21626-C03-01, DEP2010-21626-C03-02, DEP2010-21626-C03-03, y también con un apoyo del INEFC (INEFC/2017-4).

Funders

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