Metodología cualitativa en el estudio del juego tradicional
- Francisco Lagardera Otero 1
- Pere Lavega Burgués 1
- Joseba Etxebeste Otegi 2
- José Ignacio Alonso Roque 3
- 1 Instituto Nacional de Educación Física de Cataluña (INEFC) -Universidad de Lleida (España)
- 2 Facultad de Educación y Deporte. Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea (España)
- 3 Departamento de Expresión Plástica, Musical y Dinámica.Facultad de Educación. Universidad de Murcia (España)
ISSN: 1577-4015, 2014-0983
Year of publication: 2018
Issue: 134
Pages: 20-38
Type: Article
More publications in: Apunts: Educación física y deportes
Abstract
This text presents one way to apply the qualitative methodology to study the emotional experience sparked by different categories of motor games. This proposal is contextualized in the theoretical underpinnings of the education of motor behaviors and in the use of mixed methodologies. The three phases of content analysis are explained applied to comments from different groups of participants in Spain, Portugal, Switzerland and Brazil (university students and primary and secondary school students) gotten from the validated Games and Emotion Scale (GES) questionnaire and reflective interviews. This avenue of research has enabled conceptual maps interpreting the emotional experience of the different kinds of games to be developed and educational proposals for professionals in modern physical education to be presented.
Funding information
Este trabajo ha contado con el apoyo del Ministerio de Economía y Competitividad de España, bajo el proyecto coordinado DEP2010-21626-C03-01, DEP2010-21626-C03-02, DEP2010-21626-C03-03, y también con un apoyo del INEFC (INEFC/2017-4).Funders
-
Ministerio de Economía y Competitividad
Spain
- DEP2010-21626-C03-01
- DEP2010- 21626-C03-02
- DEP2010-21626-C03-03
-
Institut Nacional d'Educacio Fisica de Catalunya, Generalitat de Catalunya
Spain
- INEFC/2017-4
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